• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak werkt gedeeltelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

E85

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2019
Berichten
10
Goedemorgen,

In de bijlage heb ik een bestand toegevoegd.

Onder het kopje "Afvoer huurmateriaal"heb ik een voorwaardelijk opmaak gemaakt namelijk
Wanneer A20 kleiner is dan I5 dat de tekst in B20 tm H31 een rode kleur krijgt

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

Als A20 leeg is kleuren B20 en B21 rood en B22 tm B31 zwart.
Dit zou eigenlijk allemaal standaard zwart moeten zijn

Als ik bij A20 hetzelfde getal invul als bij I5 is alleen A21 rood maar die zou eigenlijk gewoon zwart moeten zijn

Zodra ik bij A20 een getal in vul kleiner dan I5 kleuren B20 en B21 rood en B22 tm B31 zwart.
Dit zou eigenlijk allemaal standaard rood moeten zijn

Wanneer dit probleem is opgelost wil ik de "bon"zoals gemaakt kopiëren zodat ik er 20 onder elkaar kan krijgen.
Is dat ook mogelijk met dezelfde opmaak of moet ik de opmaak voor iedere "bon" er opnieuw inzetten?

Wie kan mij helpen met dit probleem?
 

Bijlagen

  • Help mij.xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 24
Als ik je vraag goed heb gelezen bedoel je het zo.
 

Bijlagen

  • Help mij (1).xlsx
    14,7 KB · Weergaven: 22
Als ik je vraag goed heb gelezen bedoel je het zo.


Ad bedankt voor je antwoord.
Dit is bijna wat ik bedoel.
Is het bij je oplossing ook nog mogelijk om als er niets in A20 staat dat deze niet rood kleurt?
 
Had het over het hoofdgezien.
 

Bijlagen

  • Help mij (2).xlsx
    14,7 KB · Weergaven: 22
Had het over het hoofdgezien.

Ad dit is precies wat ik bedoel!

Nu nog één vraag.
Ik wil de bon zoals gemaakt nu kopiëren zodat er 20 bonnen onder elkaar komen te staan.
Maar dan met de mooie voorwaardelijke opmaak.
Kan dit?
 
Laatst bewerkt:
Kopiëren en dan plakkenspeciaal > alles

In I39 komt dan #Verwijs te staan, en de formule in de voorwaardelijke opmaak zal je ook moeten aanpassen, immers de cellen staan vast door de $ tekens.
Het is ff werk, maar het kan dus wel.

Je kan natuurlijk van deze ook een sjabloon maken, lijkt mij makkelijker.
 
Ik zit even te kijken, maar de geboden oplossing werkt voor ons toch niet.
In het voorbeeld wat ik als eerste heb toegevoegd kleurt de tekst rood bij afvoeren huurmateriaal als er geen weeknummer is ingevuld.
Dit is van belang zodat er niet vergeten wordt een weeknummer toe te voegen.

Bij geen weeknummer of weeknummer wat in het verleden ligt bij a20 ten opzichte van het weeknummer in i5 moet de tekst dus rood worden.

Ik ben vooral benieuwd waarom de voorwaardelijke opmaak in mijn formule slechts een gedeelte van de cel selectie toepast.
 
Laatst bewerkt:
Kies Opslaan als: Geef het bestandsnaam in, Kies dan onder Opslaan als voor Excel slabloon en dan opslaan.
Als je nu het sjabloon opent kun je alles invoeren en opslaan onder een andere naam. Het sjabloon blijft altijd ongewijzigd.

Vind je dit te moeilijk, kan je het bestand ook gewoon opslaan onder een naam.
Als je hem opent en de gegevens hebt ingevoerd opslaan onder een andere naam.
 
Ik zit even te kijken, maar de geboden oplossing werkt voor ons toch niet.
In het voorbeeld wat ik als eerste heb toegevoegd kleurt de tekst rood bij afvoeren huurmateriaal als er geen weeknummer is ingevuld.
Dit is van belang zodat er niet vergeten wordt een weeknummer toe te voegen.

Bij geen weeknummer of weeknummer wat in het verleden ligt bij a20 ten opzichte van het weeknummer in i5 moet de tekst dus rood worden.

Ik ben vooral benieuwd waarom de voorwaardelijke opmaak in mijn formule slechts een gedeelte van de cel selectie toepast.
 
De vraag was wat verwarrend, maar ik denk dat dit hem wel is.
 

Bijlagen

  • Help mij (3).xlsx
    15 KB · Weergaven: 26
Geeft niets....als het maar opgelost is.

Misschien wilt u nog mee denken met één ding.

Is het mogelijk als ik bij A20 geen week nummer invul dat de tekst dan automatisch rood is?
Vul ik bij A20 een weeknummer in groter of gelijk aan I5 dat de kleur dan zwart is/wordt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan