Hoe moet ik alleen VOB-bestanden branden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Berichten
250
Ik heb van het internet alleen VOB-bestanden gedownload, maar ik weet niet hoe ik die op een DVD moet branden.
 
Voor een complete DVD heb je ook de .IFO en .BUP bestanden nodig.
Anders moet je er eerst zelf een DVD van maken.
Bijvoorbeeld met DVDStyler:
https://www.dvdstyler.org/en/
 
Naast de vob bestanden heb je ook de bijbehorende ifo filess hebben in dezelfde map.
Anders gaat het niet werken.

Branden deed ik altijd met imgburn.
Die komt dan altijd met de vraag of het een data dvd wordt of een videodvd. Deze regelt het daarna allemaal zelf.
 
Dat kan zijn maar een dvd-speler is niet zo bij-de-hand....
Zonder die ifo en bup-bestanden gaat het niet werken....
Je zou er ook voor kunnen kiezen om die vob-bestanden te converteren naar een ander formaat, bijv. Avi of Mpeg, dat wordt door de meeste moderne dvd-spelers ook wel ondersteund.
 
Waarom doe je niet gewoon wat er in #2 en #3 al werd gezegd?
Ook Scrapheap zegt in #7 iets over de missende bestanden.
 
Laatst bewerkt:
Vormen die VOB bestanden samen 1 film of zijn het losse filmpjes per stuk?
Is het de bedoeling om het uiteindelijk op een stand-alone DVD speler te kunnen afspelen?
 
Dan zal je er dus een echte DVD van moeten maken inderdaad.
Dat kan o.a. met het programma dat ik in #2 al noemde.
 
Is een leuk programma waarmee je een DVD helemaal qua menu, achtergrond beeld- en geluid kan maken zoals je het maar wilt hebben.
Het uiteindelijke resultaat kan je dan met bijvoorbeeld de eerdere genoemde ImgBurn op een DVD schijfje branden:
http://www.imgburn.com/
 
Het is mij gelukt. Ik heb die VOB-bestanden naar mpeg geconverteerd en daarna weer terug naar VOB en toen was het wel goed. Toch bedankt voor de informatie.
 
VOB bestanden hoef je niet te converteren. Die kan je hernoemen naar .mpg. Het zijn namelijk gewoon MPEG2 bestanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan