ok/annuleer-knop niet benaderbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ben43

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
141
Hoi,

Omdat ik nogal kippig ben heb ik mijn schaal instellingen op 175% staan in Windows 10.

Nou is het probleem dat sommige dialoog vensters te Groot zijn voor mijn beeldscherm, met gevolg dat ik de oké knop of annuleren knop niet kan bedienen want niet zichtbaar, die zijn dus verdwenen onderin het beeld.
Het zijn dus vensters die je niet kunt minimaliseren of verkleinen en al zo hoog mogelijk boven in beeld heb versleept.
tevens verdwijnt mijn taakbalk automatisch onderin mijn buroblad dus maximaal scherm.
Met simpel enter bevestigen in plaats van de oké knop te gebruiken werkt dus ook niet op deze vensters.

Is er een simpel trucje om toch die oké knop tevoorschijn te krijgen zonder mijn schaal instellingen te veranderen?

Bij voorbaat dank, ben.
 
Laatst bewerkt:
Bij een dialoogvenster is de Ok knop meestal al de knop die focus heeft en kan je dus gewoon op de Enter toets drukken.
Je kan dan het beeld niet schuiven met een scrollbalk?
 
Laatst bewerkt:
Bij een dialoogvenster is de Ok knop meestal al de knop die focus heeft en kan je dus gewoon op de Enter toets drukken.
Je kan dan het beeld niet schuiven met een scrollbalk?

Nee, je kan niet scrollen, het is een venster wat opent van 7 zip, als ik een bestand wil beveiligen dan rechts klik ik op het bestand wat ik wil beveiligen en ga naar 7zip, dan opent er een venster waar ik een wachtwoord in moet vullen en nog wat andere zaken.
Dan moet je met oké bevestigen maar dat lukt dus niet want dat app-venster is zo groot van 7zip dat de onderkant niet in beeld komt. En dat komt omdat ik mijn schaal instelling van Windows op 175% heb staan.
Zou ik die schaal instelling op 160% zetten dan past dat venster prima maar dan is alles weer zo klein voor mij om te kunnen lezen en dergelijke.

en telkens even de schaalinstellingen veranderen wordt ik niet blij van want het sloopt de schikking van alle snelkoppelingen/bestanden op mijn buroblad, vooral als je van groter naar kleiner gaat.
 
Laatst bewerkt:
En die Enter toets?
 
Dat zei ik, die is meestal al actief en hoef je dan niet eerst te selecteren.
Misschien dat een monitor met hogere resolutie iets voor je is.
 
Kun je geen andere resolutie instellen waarbij met dezelfde vergroting de zaak wel binnen het beeldscherm past.

Bij twee beeldschermen kun je de zaak wel in de breedte uitstrijken over twee schermen maar niet in de hoogte (logisch).

Werkt Tab > Enter niet om OK te activeren?
 
Laatst bewerkt:
Dat zei ik, die is meestal al actief.
hmmm, na wat proberen doet ie het nu wel met enter, ik denk dat ik daarvoor heb zitten klooien met "ctr-tab" en daarmee de ok knop juist heb gedeselecteert.

begrijp ik het goed dat de ok knop standaard actief is bij ieder programma/venster wat opent ?
 
Meestal wel, maar het is geen garantie.
 
Meestal wel, maar het is geen garantie.

ok, het "probleem" wat achteraf geen probleem bleek te zijn is dus "opgelost".

toch iedereen bedankt voor de genomen tijd en sorry voor het verdoen van jullie tijd :eek:

mvg, ben.
 
Dat is wat mij betreft geen "tijd verdoen" hoor :)
 
begrijp ik het goed dat de ok knop standaard actief is bij ieder programma/venster wat opent ?
Nee dus. Want daar kwam ik achter toen een programma openstond met drie functies die te openen zijn. Help, Privacybeleid en OK. OK is dan alleen actief als je deze met tab selecteert. Dus als je een gedeelte van het scherm niet ziet...

Dat is wat mij betreft geen "tijd verdoen" hoor
Niets doen en niets willen leren is pure tijdverkwisting.:d

OK
A typical command button.
The default command button is invoked when users press the Enter key. It is assigned by the developer, but any command button becomes the default when users tab to it.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan