problemen met Firefox in combinatie met Citrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
Voor mijn werk gebruik ik vanaf thuis Citrix om in te loggen op mijn werk. Dat doe ik bij voorkeur met Firefox. Echter, al ruim een half jaar geleden (schat ik) lukte dat ineens niet meer. Met Chromium (is ongeveer het zelfde als Chrome onder windows) is er geen probleem. Nu heb ik recent een nieuwe installatie van Linux (Debian 10) gedaan en was benieuwd of het nu wel zou werken. En inderdaad het werkte. Maar slechts één keer. Ik meende dat al eens eerder gemerkt te hebben na een schone installatie, maar nu wist ik het heel zeker. Chromium werkt daarentegen wel weer iedere keer opnieuw. Maar omdat het van Google is vermijd ik die - overigens prima - browser liever.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Volgens mij heeft het niets met mijn Linux te maken, maar enkel met de browser, mogelijk een bepaalde instelling.

Mijn Firefox-versie is 60.8 en ik gebruik de laatste Citrix-client (icaclient_19.6.0.60_amd64)
 
https://www.google.com/url?sa=t&rct...a_Update.pdf&usg=AOvVaw2Fg0qQCd08epfVp3Ctevdo

is een pdf die aangeeft: Niet meer kunnen inloggen met Firefox na update. De Citrix plugin moet weer worden geactiveerd in Firefox. Dit doet u door op in Firefox naar de knop rechts in ........etc.

Ik lees ook overal (hoera voor google ;) want ik vind heel veel mensen die niet in kunnen loggen) dat je voor Citrix de laatste versie moet hebben. Dus ik weet niet of jij die hebt.
 
@manamana. Waar zit het register bij Linux precies ook alweer?
 
er is alleen een centraal register voor het besturingssysteem zelf. De instellingen van programma's staan daar niet in, want programma's hebben geen toegang tot het centrale register. Ze kunnen dat centrale register dus ook niet vervuilen of verzieken. Ze plaatsen hun eigen instellingen uitsluitend in hun eigen mappen in het systeem.
 
Mijn Firefox-versie is 60.8
De laatste versie van Firefox is 68.0 dus je loopt een aardig eindje achter....update die eerst maar eens, dan is het probleem waarschijnlijk opgelost.
Mijn vrouw gebruikt nl. ook Citrix i.c.m. de laatste Firefox, geen enkel probleem.:thumb:
 
De laatste versie van Firefox is 68.0
in Linux Mint is FF versie 66.03
Er zijn nog geen updates voor FF ;)
Misschien dat de TS nog niet alle updates heeft binnen gehaald, maar bij Debian denk ik toch dat ze ook bij 66.03 moeten zijn.

er is alleen een centraal register voor het besturingssysteem zelf. De instellingen van programma's staan daar niet in, want programma's hebben geen toegang tot het centrale register. Ze kunnen dat centrale register dus ook niet vervuilen of verzieken. Ze plaatsen hun eigen instellingen uitsluitend in hun eigen mappen in het systeem.
Dus heeft je antwoord geen zin gehad dat je het register in moet duiken. Ik denk haast dat je dacht dat hij met Windows werkt.
 
@ Femke98. Dus heeft je antwoord geen zin gehad dat je het register in moet duiken. Ik denk haast dat je dacht dat hij met Windows werkt. inderdaad. :)
 
Bedankt voor de reacties.

Ik ben helemaal bij met mijn Debian-updates maar deze distributie is een beetje conservatief vanuit stabiliteitsoverwegingen.

Ik lees zo hier en daar veel meer problemen met Firefox, ook met de laatste versie en ook onder Windows. We zullen er maar vrede mee nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan