• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst en getal combineren en financiele notatie behouden / functies behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexvanduisthk

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2019
Berichten
5
Beste forumleden,

Ik wil graag tekst en € in één cell en deze selecteren met een dropdownmenu. Bijvoorbeeld

5 weken €5000,-
4 weken €4000,-

Dit wil ik in rijen onder elkaar en wanneer ik een aantal opties selecteer wil ik dat hij de getallen bij elkaar optelt of aftrekt. Het lukt mij echter niet om de financiële notatie te behouden. Ik dacht het te doen met deze formule: '="5 weken: "&Tekst(A1;”€ #.##0,00") alleen dit werkt niet / hij geeft een fout. Kunnen jullie mij helpen? Nog beter misschien met cellen samenvoegen (zodat ik gemakkelijk waarden kan aanpassen van weken naar dagen en bedragen) maar dan geldt ook dat ik nog steeds de financiële notatie wil behouden.
Zie bijgevoegd voorbeeld bestand.

Alvast bedankt.:)

Groet,

Alex
 

Bijlagen

  • Berekening kwaliteit.xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
In bijlage een optie met hulpkolom, ter inspiratie.
 

Bijlagen

  • Berekening kwaliteit (AC).xlsx
    12,9 KB · Weergaven: 14
In bijlage een optie met hulpkolom, ter inspiratie.

Dag Alex,

Dank voor je reactie. Er zit nog wel een fout in de tweede kolom en verder met optellen. Kun jij aangeven wat hier fout staat zodat ik het kan oplossen?
Alvast bedankt.

Groet,

Alex
 
Met een validatie die gekozen tekst verander in getal
 

Bijlagen

  • Berekening kwaliteit(jp).xlsm
    24,1 KB · Weergaven: 15
Een fout in de tweede kolom kan ik niet ontdekken... waar dan?
Zelfde m.b.t. een fout in de optelling? Waar dan?
 
Een fout in de tweede kolom kan ik niet ontdekken... waar dan?
Zelfde m.b.t. een fout in de optelling? Waar dan?

=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(E13;$J$4:$M$8;4;0)+VERT.ZOEKEN(E14;$J$12:$M$16;4;0)+VERT.ZOEKEN(E15;K20:N24;4;0);0)

E17, F17 enz.

Daarnaast als ik de waarde wijzig in kolommen K,L en M moet ik daarna wel weer opnieuw het dropdown menu selecteren. Of is er een sneltoets om te vernieuwen? Alvast bedankt voor je reactie.
 
Een ALS.FOUT functie is geen fout... Die functie heb ik erin gezet om lege cellen te ondervangen. De optelling is dan 0.

In bijlage nog een optie ter overweging, zonder gegevensvalidatie of hulpkolommen.
 

Bijlagen

  • Berekening kwaliteit (AC) (2).xlsx
    13,4 KB · Weergaven: 15
Met tekstwaarde optelling
 

Bijlagen

  • Berekening kwaliteit(jp2).xlsm
    27,1 KB · Weergaven: 20
Een ALS.FOUT functie is geen fout... Die functie heb ik erin gezet om lege cellen te ondervangen. De optelling is dan 0.

In bijlage nog een optie ter overweging, zonder gegevensvalidatie of hulpkolommen.

AlexCEL,

Dank, erg blij mee. Nu pas ik de gegevensvalidatie ook nog aan dat hij de kolom rechts pak. Dan kan ik zowel in weken als in waarde wijzigen. Nogmaals super bedankt voor de hulp! Erg blij mee met dit model zo.

Groet,

Alex
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan