hoe Windows 10 forceren bedraad netwerk te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mgroen1

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
190
Ik werk op een laptop met Windows 10 geinstalleerd, met een werkende netwerkkabel erin.

Als ik de computer opstart, zie ik soms dat het Wifi netwerk gebruikt wordt, soms bedraad netwerk. Soms wordt dus ook het Wifi netwerk automatisch gekozen, terwijl de netwerkkabel er wel in zit.

Nu zou ik willen dat als de netwerkkabel erin zit, wel altijd Ethernet (bedraad) wordt geselecteerd.

Is dit op een of andere manier in te stellen in Windows dan wel op een andere manier te forceren? (mbv een programmaatje of iets dergelijks)

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr,
Mathijs Groen
 
In het netwerk centrum op het draadloze netwerk /icoon met R-muis uitschakelen. Of met de Fn toets voor Wi-Fi of met de WiFi schakelaar deze uitschakelen.
 
In het netwerk centrum op het draadloze netwerk /icoon met R-muis uitschakelen. Of met de Fn toets voor Wi-Fi of met de WiFi schakelaar deze uitschakelen.

bedankt maar is niet helemaal wat ik zoek want als ik dat doe werkt Wifi niet als ik met mijn laptop mobiel werk (zonder kabel). Is er iets dat automatisch detecteert of ethernet aangesloten is en dat dan prefereert boven wifi netwerk?
 
De Fn optie gebruiken of een schakelaar..hoe moeilijk is dat...?.
Jouw probleem kan ook in jouw kabels of switch of router liggen dat ie de verbinding kwijt raakt en naar er Wi-Fi op zoek gaat. Loop dat dan iig ook na.
 
Je kan de "interface priority" instellen en wi-fi een hogere waarde geven. Dit werkt overigens alleen als beide opties naar hetzelfde eindpunt gaan, anders kan windows besluiten de wi-fi te gebruiken gebaseerd op andere zaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan