instelling beeldsherm roteren niet meer te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ben43

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
141
Hoi,

w10

Ik heb onlangs de instelling beeldscherm roteren verborgen op een of andere manier, ik kan het met geen mogelijkheid terugvinden. Heb veel geprobeerd zoals rechtsklick op het bureaublad en grafische opties en dan roteren maar die instelling is ook weg.
Tevens geprobeerd met control alt en pijltjes die doen ook niks (deed het voorheen wel) en nog vele andere opties geprobeerd, dus ik ben even helemaal flabbergasted.
Wie weet waar ik de instelling van het roteren van het bureaublad weer terug kan vinden.

Bij voorbaat dank, ben.
 
die had ik helaas al gelezen:( .

"Sneltoetsen - Ctrl+Alt+Pijltjestoetsen of Ctrl+Alt+2/4/6/8 op je alfanumerieke toetsenbord (Num Lock uit)."
deze sneltoetsen werkt kort gelden nog, nu dus niet meer.


"Menu - Start / Instellingen / Systeem / Beeldscherm / Schermstand / Liggend of Staand"
DIT werkt nog wel gewoon !!


het probleem is dat die instelling rotatie-lock nergens meer te vinden is:evil::evil:
 
Nr 4 en 5 kun je via de Google link dan zelf wel proberen...
Grasduin er tussen en kijk & probeer!

PS: wat je wel kunt beïnvloeden/aanpassen. Jouw volledige quote van mijn antwoord is niet nodig als mijn antwoord er pal boven staat. Dat maakt het forum zo onleesbaar/onrustig.
Alleen als iets heeeeel specifieks eruit wil noemen kan het nut hebben om alleen dat kleine stukje te noemen, dan is het wel zinvol, maar dat is nu niet het geval.
 
Laatst bewerkt:
helaas, dat artikel was ik ook al tegen gekomen.
de instelling"" rotation lock" is spoorloos op mijn pc.

toch bedankt voor het meedenken !
 
ook al geprobeerd, zonder resultaat.
wat ik begrepen heb van google is dat het niet echt een windows instelling is maar van Intel® Graphics beeldscherm adapter.
 
Laatst bewerkt:
@senso, ja, beide doorgespit maar allemaal geen resultaat, ik ga het opgeven en wil iedereen bedanken voor de input.


ik ga denk ik kijken of nieuw installeren w10 soelaas kan brengen maar maak daar een nieuw topic voor aan.

(btw, moet ik dit topic nu als opgelost markeren want niet echt opgelost maar we gaan er niet uit komen?).

ik ga denk ik kijken of nieuw installeren w10 soelaas kan brengen maar maak daar wel een nieuw topic voor aan want wil weten wat daar in de mogelijkheden zijn.

mvg, ben.
 
Niet als opgelost zetten. Die Engelstalige fora zetten overal Solved bij, want dan weten ze dat de mensen daar gaan kijken. Het is echter keihard gelogen als je ze dan leest.
 
Laatst bewerkt:
ok, bedankt, dan weet ik wat ik moet doen :).

btw, kzie iets vreemds, de tijd van reageren klopt niet, helpmij loopt 2 uur achter ?
 
Laatst bewerkt:
De juiste tijd (GMT+1:00uur) Amsterdam, Brussels, ... onder Instellingen > Opties > Datum en tijd opties wordt weergegeven als je ingelogd bent.
 

heb de oude intel-graphics-control-panel de-installed maar las bij het downloaden de enorme slechte reviews dus ik dacht laat ik een andere versie proberen.
dat is/heet Intel® Graphics besturingscentrum.
en bam !! ctr-alt-pijltjes werken weer:p:p:p

en is ook netjes aan en uit te zetten bij tabblad hotkeys van Intel® Graphics besturingscentrum.

ik vermoed dat ik door een handmatige driver-update voor de "oude" intel-graphics-control-panel die rotatie functie kwijt ben geraakt of zo, kan het niet ander verklaren ?


ps, senso bedankt voor de tip, "we" lopen weer op tijd, snap alleen niet hoe die op een andere tijd is komen te staan, ben nooit in de instellingen bezig geweest ?


dus uiteindelijk toch opgelost, yessssss !:p:cool::d
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan