• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

categorie toewijzen aan combinatie van cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders1983

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2019
Berichten
50
Ik heb 4 kolommen met data. Elke kolom bevat 2 verschillende waardes. Dus in 4 kolommen zijn er uiteindelijk 2 x 2 x 2 x 2 =16 verschillende mogelijkheden. Deze 16 mogelijkheden wil ik onderverdelen in categorien A tot en met P.

Hoe moet ik dit doen?

Via een lange als functie?
Een index vergelijken functie?
 

Bijlagen

  • categorie.xlsx
    14,2 KB · Weergaven: 25
Inderdaad, bijvoorbeeld met een INDEX/VERGELIJKEN combinatie (let op: matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter).
Code:
=INDEX(hoofd!$E$2:$E$17;VERGELIJKEN([@Soort]&[@Status]&[@Hoeveel]&[@WellesNietes];hoofd!$A$2:$A$17&hoofd!$B$2:$B$17&hoofd!$C$2:$C$17&hoofd!$D$2:$D$17;0))
PS Je moet je invoertabel wel korter maken, deze is in je voorbeeld meer dan een MILJOEN REGELS lang! Bovenstaande formule hierop loslaten resulteert in een vastloper of een zeer trage computer...
 

Bijlagen

  • categorie (AC).xlsx
    16,3 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Of gebruik een hulpkolom. En gebruik gegevensvalidatie. Al die onnodige spaties geven fouten.
 

Bijlagen

  • categorie.xlsx
    16,6 KB · Weergaven: 16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan