Haperingen Netflix, NPO Start etc....

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackEye

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Berichten
132
Ben nogal een leek op multimedia gebied, en heb de volgende issues waar ik hopelijk een antwoord op kan krijgen. Het kijken naar Netflix, NPO Start gaat de laatste tijd gepaard met haperingen, 'slecht' beeld afgewisseld met gewoon beeld, en 'eruit gegooid worden..' (bij NPO Start programma's)
-Ik heb de TVkabel (uit het 'muurkastje') gecheckt, zit goed vast (was in het verleden nogal eens de oorzaak van storingen, omdat ie er niet goed in zat)
-we hebben Ziggo TV abbo, en een vrij recente Ziggo mediabox
-we hebben 1 router, die zo'n 3m verwijderd is van de mediabox, verbonden met een netwerkkabel. (kabel is vrij lang, en zit daarom voor groot gedeelte 'opgevouwen') Router is wel behoorlijk oud..... is toen ik jaren geleden een ADSL abbo van KPN afsloot.
-Download = 16,0 / upload = 0,9

Als 'leek' vraag ik me af, moet ik wellicht een nieuwe router kopen..? Zou dat de verbinding kunnen verbeteren?
 
Dat laatste lijkt mij een strak plan.
De kans is nl. groot dat betreffende router ( uit de adsl-tijd ) nog LAN poorten heeft van 100 Mbit.
Tegenwoordig zijn alle routers 1 Gb op de LAN-poorten.
Jouw probleem lijkt mij het meest bandbreedte gerelateerd, de data-snelheid is te laag.
Kijk eens ok je een router met Gb LAN-poorten van iemand kunt lenen om te testen voor je een nieuwe aanschaft, dan weet je of daarmee het probleem verholpen is :thumb:
 
Je kunt bij je provider vragen om een nieuw modem (/router). Dat noemen ze bij KPN een Experiabox. Als je aangeeft dat je ontvangstproblemen hebt, en hij oud genoeg is, doen ze meestal niet zo moeilijk..
Voordeel is dan dat zo'n modem al is voor-geconfigureerd door KPN, en je nog maar weinig zelf hoeft in te stellen.
https://forum.kpn.com/internet-9/nieuwe-experiabox-aanvragen-440631
 
Heb KPN gebeld, en kennelijk zorgt mijn vaste telefoon lijn, die als abbo losstaat van mijn internet abbo, ervoor dat ''mijn plafond geraakt is wbt snelheid....''. Ik heb gekozen voor een abbo internet+bellen samen, en een upgrade van de Experia. Zou het probleem moeten verhelpen. Dank voor de tips!
 
Uit je begin-post begreep ik dat je bij Ziggo zat (
we hebben Ziggo TV abbo, en een vrij recente Ziggo mediabox
maar dat blijkt dus KPN te zijn...?
Ik vind het een nogal verwarrende weergave van de situatie...

Waarom je dan nog steeds belt en internet via adsl is mij een raadsel, internet via de kabel ( want je hebt Ziggo tv ) is veel sneller en je kunt je telefoon gewoon overzetten..
 
Klopt! Mijn vaste lijn was altijd KPN, toen internet via KPN (jaaaaren geleden). Na verloop van tijd ben ik, waarschijnlijk als '1 van de laatsten', door Ziggo gedwongen digitale TV te nemen (had in A'dam altijd een analoge Ziggo, totdat dat niet meer mogelijk was) maar ondertussen had ik nog de KPN voor bellen en internet. heb nooit een gezamenlijk pakket van 1 partij genomen dus.
 
heb je de ziggo mediabox via het internet aangesloten om TV te kunnen kijken?
Ik heb een mediabox van ziggo en die krijgt zijn tv signaal via de coax kabel.
Als je internet gebruikt van kpn op de ziggo mediabox dan vraag je om problemen.
 
Het TV signaal komt van de coax kabel, en gaat naar de ziggo media box.....
 
dus de router heeft niks met dit verhaal te maken.

Laat ziggo de verbinding eens nameten.
Het kan zomaar zijn dat je een slechte buiten aansluiting hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan