creatie email via knop in mijn formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scallebe

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2014
Berichten
528
Beste ontwikkelaars,

Ik heb in mijn Form een veld met het emailadres van het personeel.

In de code voor de creatie van een email is het "To" veld van de email de waarde van het email veld uit mijn Form.

Code:
.To = Me.Email

in plaats van enkel het emailadres krijg ik het volgende resultaat : "pascal.vandeputte@mil.be#mailto:pascal.vandeputte@mil.be#"


Hoe kan ik dit oplossen?

Thanks

Greetz

Pascal
 
Laatst bewerkt:
Dag Scallebe,
als je zegt dat het e-mail adres beschikbaar is in het formulier, vermoed ik dat deze adressen ergens in een tabel opgeslagen zijn. Daar kun je het adres met een update query opkuisen via een combinatie van een mid en een Instr functie.
Je kan dit ook doen in de code als

.To = mid(me.email,1,instr(1,me.email, "#")-1)

Vriendelijke groeten
Noëlla Gabriël
 
Noëlla,

Uw VBA code werk perfect :thumb:

Nog een klein probleempje, indien nodig creeer ik een nieuwe vraag...

Mijn Form ziet er als volgt uit :

form.JPG

Een onderdeel in de Form is : 5 Dagen / Jours

"Dagen / Jours" (Wat) is een dropdown menu zoals je kan zien...

Wanneer ik mijn mail opstart geeft hij in de body :

email.JPG

"5 2" dus in plaats van "5 Dagen / Jours"

Ik weet dat die 2 het record ID is van het gekozen item. Maar hoe krijg ik de benaming van dat record in mijn email body?

Ik gebruik Me.Wat als code in de body


Thanks

Greetz

Pascal
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
ik neem aan dat de waarde uit de combo box van het formulier wordt genomen waar het ID nummer wordt opgeslagen, maar de omschrijving getoond. Als de ID in de eerste kolom staat die verborgen wordt en de omschrijving in de tweede kolom, dan kan je de waarde vinden met de instructie:
.body = me.NaamVeldAantalDagen & " " & me.NaamCombobox.Column(1)
Je vraagt hier de eerste kolom omdat de telling van de kolommen zero based is, dus kolom 0, kolom 1, …

Vriendelijke groeten
Noëlla
 
Noëlla,

Fantastisch :thumb:

Dit is wat ik zocht.

Bedankt

Greetz

Pascal
 
in plaats van enkel het emailadres krijg ik het volgende resultaat : "pascal.vandeputte@mil.be#mailto:pascal.vandeputte@mil.be#". Hoe kan ik dit oplossen?
Maak van je email veld een gewoon tekstveld, dan ben je van deze ellende af :). En het werkt net zo goed, zo niet beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan