FPS drop met alle games

Status
Niet open voor verdere reacties.

uas66

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2013
Berichten
35
Hallo allemaal,

Ik ervaar al een tijdje tijdens het gamen vaak een fps drop (althans, ik denk dat het zo is). Het spel loopt namelijk heel even vast, meestal niet langer dan een seconde. De laatste tijd is het vooral bij de game Rust via Steam. Hierbij speel ik het spel op de laagste kwaliteit.

Mijn setup:
Windows 10 Pro 64X
CPU: AMD FX 8350
GPU: Radeon RX 580 8GB
HDD
8 GB ram

Kan iemand me helpen om dit probleem op te lossen, moet ik iets upgraden of in die richting?
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, CPU is de nekkenbreker...maar het werkgeheugen zit ook op het minimum....
 
Bedankt voor de reacties. Zou het installeren van een ssd het gamen ook soepeler verlopen?
 
Pc zal met een SSD sneller opstarten en het verwerken van data ( lezen en schrijven ) zal daarmee ook sneller verlopen maar dat zal jouw probleem, naar mijn mening, niet oplossen.
De SSD voert nl. geen berekeningen uit, dat doet de cpu, en daar zit hem nou net de kneep.
Je videokaart is ruim voldoende voor deze game.
 
Ik wil de Ryzen 5 2600X aanschaffen, maar ik moet dan ook een ander moederbord. Namelijk met een AM4 socket. Welke mb raden jullie me aan?
 
Zou dit artikel eens doornemen, keuze is ook afhankelijk van je budget...
Vergeet niet dat je ook nieuw werkgeheugen moet kopen, nl DDR4 i.p.v. DDR3 en liefst snel geheugen, iets van 3000 Mt/s ( hoe sneller hoe duurder )....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan