• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gekleurde cellen gebruiken voor snipperuren en overuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geartsje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2019
Berichten
3
ik gebruik nu een excel bestand voor het registeren van de overuren en de vakantieuren
Dit was op basis van een werkweek van 40 uren per dag 8 uren
Als ik 9 uur invul wordt er 1 uur bij de overuren opgezet en als ik het hokje oranje kleur dan worden er 8 vakantieuren gebruikt.

Nu moet ik voor iemand dit ook gaan bouwen maar die werkt elke dag andere uren.
Welke formule moet ik nu gebruiken voor de snipperuren want als ik woensdag nu oranje maak worden er 8 uren afgeschreven ipv 5,5
 

Bijlagen

  • test totale uren registratie.xlsm
    29,6 KB · Weergaven: 24
Excel is niet gemaakt om te rekenen met kleuren. Het veranderen van een kleur geeft vaak geen trigger om de UDF te herbereken. Het kan wel maar Excel kan ook niet rekenen met tekst. Met de maandnamen ben je niet consequent. Dus er maar dit van gemaakt.

Code:
Function VenA(r1 As Range, r2 As Range, r3 As Range, s As String)
  x = Right(s, 4)
  y = r1.Cells(1).Row - 1
  Z = r1.Cells(1).Column - 1
  ar1 = r2
  For Each Cl In r1
    If Cl.Interior.ColorIndex = r3.Interior.ColorIndex Then VenA = VenA + ar1(Weekday(DateValue(Cl.Row - y & "-" & Cl.Column - Z & "-" & x), 2), 2)
  Next Cl
End Function

Je kan veel beter de hele urenregistratie in een platte tabel bijhouden en vervolgens overzichten maken.
 

Bijlagen

  • test totale uren registratie (2).xlsm
    31,3 KB · Weergaven: 18
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan