Simkaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Als ik de gegevens van mijn oude galaxy wil overzetten naar een nieuwere werd mij verteld dat alles met Samsung smart swtich en/of Nfc heel gemakkelijk zou verlopen.
Moet ik hiervoor tegelijkertijd een simkaart in beide toestellen hebben ?
 
Toelichting:
Heb op oude toestel (met simkaart) de smart switch gedownload en geopend en die zoekt naar het nieuw toestel...dat hij natuurlijk niet vindt.
Op het nieuwe toestel zit nog geen simkaart (er zit in feite nog niets op).
Moet ik nu de simkaart naar mijn nieuw toestel overplaatsen opdat die (zonder sim de verbinding vindt ?
 
Correct, maar, omdat ik de twee smartphones niet kan verbinden met een usb (mijn kabels hebben een kleine en een normale usb connector wil ik het draadloos doen met smart switch of ncf.
Lijkt allemaal heel simpel...
 
En SIMkaart verschaft alleen toegang tot je mobiele netwerk. Een smartphone functioneert ook zonder SIM-kaart. Echter kan je niet bellen, sms'en, en internetten via het mobiele netwerk.

Smart Switch werkt ook heel simpel.
 
Actueel zit er dus geen simkaart in mijn nieuw toestel.
Ik zie enkel: aan de slag, taal en daarna licentieovereenkomst, verder kan ik niet en veronderstel dat ik om smart switch app hier te openen dat ik hier de sim moet gebruiken.
 
Niet wat vermeld is (google en verkoper en...) het kan zowel langs kabel, computer en wifi;
 
Smart Switch werkt ook draadloos hoor. Via WiFi gaat dan dan.
 
Beide toestellen moeten zijn aangemeld op een wifi netwerk, beide toestellen moeten ook zijn geactiveerd en beide voorzien zijn van smart switch.
Een simkaart is niet nodig om data van toestel over te zetten, ook geen kabel.
 
Het is omdat ik het altijd met kabel doe.
Gemakkelijk verbinden met één klik
De Smart Switch Mobile maakt de gegevensoverdracht tussen Galaxy-apparaten kinderspel.
Plaats jouw apparaten dicht bij elkaar (op een afstand van minder dan 20 cm) en start de app op beide apparaten. Op het oude apparaat selecteert je vervolgens [Android-apparaat], [Start], [Verbinden].
Hiermee kunt je persoonlijke gegevens die je op jouw oude Galaxy-apparaat hebt opgeslagen, verzenden naar het nieuwe Galaxy-apparaat dat ermee verbonden is.
 
Heb dit al geprobeerd: maar het lukt niet omdat mijn toestel in feite nog niet echt in gebruik is genomen en nooit verbonden ik geweest.
Oud toestel, met de gedownloade smart switch, vindt dan (lijkt normaal) het nieuwe niet en ook de app niet.
Ik zal dus eerst de sim van mijn oude naar de nieuwe moeten overplaatsen om verder te gaan, denk ik.
 
Probleem lijkt opgelost zals Jackall heeft aangegeven.
Vraag niet hoe ik het deed...ineens werd mij gevraagd een backup te herstellen...nog steeds draaiende...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan