• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen kleuren aan de hand van even/oneven celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenSpock

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2019
Berichten
7
Hallo allemaal,

Nieuw op dit forum omdat ik hier veel over excel lees.
Nu toch een paar vragen waar ik niet zomaar uit kom, voor de andere vragen zal ik een nieuw topic maken.


Ik heb een bestand voor de administratie van een bedrijf van iemand. Daarin staat datum/factuurnummer/product/enz.
Alle rijen zijn lichtgrijs van kleur maar ik wil dat alle rijen met even factuurnummers een tintje donkerder grijs worden. Uitgezonderd de kolommen die al anders gekleurd zijn.
Welke formule moet ik bij voorwaardelijke opmaak invoeren?
Het gaat om tabblad verkoop.

Uploaden van bestand (2,34MB) werkt niet, linkje komt van mijn website (vreemd adres idd)
http://www.o550.nl/extra/Voorbeeld.xlsx

Gr Jeroen
 
Het opslaan van jou bestand lukt niet:
Selecteer de cellen die je wilt opmaken, en zet de volgende formule in de Voorwaardelijke opmaak.
Code:
=EN(AANTAL($C10)=1;REST($C10;2))

En kies je kleur opmaak.
 
Dat is de formule die doet wat ik bedoel Ad.

Hij pakt alleen wel kolom D, K en P mee. Die moeten nou net hun eigen kleuren houden.
Als ik de cellen van die 3 kolommen selecteer en bij voorwaardelijke opmaak, huidige selectie, die regel weer verwijder, gooit hij hem er ook weer uit bij de overige kolommen.
 
Oh, never mind.
Ik heb het bereik aangepast, =$B$10:$C$500;$E$10:$J$500;$L$10:$O$500

Nu werkt hij perfect (Y)
Probleem opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan