• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke waarde zoeken hele werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

luc0s

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2013
Berichten
30
Hey Iedereen,

Vraag:
Ik zou graag willen weten of er een functie is waarbij ik kan controleren of de woorden in tabblad "Nieuwe woorden" in kolom A voorkomen in de voorgaande tabbladen.
Ik de volgende formule kunnen hanteren maar dan beperk ik me tot één tabblad:
Code:
=ALS(VERGELIJKEN(A2;Woordenreeks1!$A$2:$A$11;0);"Verwijderen";"OK")

Ik zoek dus een formule waarbij alle tabbladen (tabblad 1,2,3) doorzoekt aangezien ik vaker 20 tabbladen heb.

Ik heb een voorbeeld bestand gemaakt om mijn onduidelijk verhaal te verhelderen :D.


Mochten er vragen zijn hoor ik die natuurlijk graag!

Gr.

Luuk


EDIT: Als additionele vraag (tabblad "Waarde toevoegen") ; het zou super vet zijn als het mogelijk is om een woord verticaal te zoeken in verschillende mappen die vervolgend de waarde terug stuurd dus de code:
Code:
=als.fout(vert.zoeken(A1;{gehele werkmap of tabblad X, Y, Z};2;ONWAAR);"")
 

Bijlagen

  • Voorbeeld sheet.xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Ik laat hem deze week nog open, daarna zal ik hem wel sluiten en zal er geen passende oplossing voor zijn.
 
Een mogelijke optie in bijlage. Ik verzamel de woorden van alle tabbladen in een lange lijst op een (verborgen) hulptabblad, en daarop kun je dan de zoek en vergelijkingsfuncties loslaten. Kun je hiermee uit voeten?

P.S. om alle namen van tabbladen in een lijst te krijgen maak ik gebruik van een gedefinieerde naam, met daarin de functie WERKMAP.LEZEN. Daarom is het een xlsm-bestand geworden.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld sheet (AC).xlsm
    80,7 KB · Weergaven: 24
Een keer iets nieuws.
Code:
=VERT.ZOEKEN(A2;INDIRECT("woordenreeks"&MAX(AANTAL.ALS(INDIRECT("woordenreeks"&{1;2;3}&"!A2:B11");A2)*({1;2;3}))&"!A2:B11");2;0)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan