ASUS Laptop start niet (meer) op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kamminga

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2012
Berichten
14
Sinds vandaag start de laptop niet meer op en blijft deze handen in het logo/scherm "ASUS IN SEARCH OF INCREDIBLE"
Meerdere keren aan/uit zetten geprobeerd maar er gebeurt niks anders als dit dus richt ik mij tot jullie.
Iemand enig idee?

Het betreft een Asus R752S
 
Kun je nog met de juiste toetsen (zie handleiding) in het bios komen om te kijken of alles er staat zoals de handleiding het aangeeft of zoals je het zelf kende (of niet... kan ook...)?
Heb je de accu er al een tijd uit gehad en hem dan ook los van het stroom net gehad en dan pas weer teruggezet en dan aan gezet?
 
Dank voor je snelle reactie.
Ik neem aan dat ik in de Bios zou moeten kunnen komen door regelmatig de aan/uit knop in te drukken totdat deze 'm "pakt" maar helaas ik kom echt niks verder dan dit scherm (of zwart = uit).

Ik ga de stekker er eens uit halen en proberen de accu te verwijderen (lekker verstopt zit dat zeg, het is dat ik weet dat die onderop zit anders....)
 
Dank je Scrapheap maar het is niet dat ik niet zou weten 'hoe' ik erin kom maar hoe ik het kan benaderen als het scherm zwart is met alleen het opstartlogo van ASUS in beeld (en alleen reageert op het aan en uitzetten)
 
Hallo

"Iemand enig idee?"

Gecrashte b.i.o.s. , waardoor het toestel niet korrekt initialiseert .

B.i.o.s. battery eens verwijderen/terugplaatsen.

Of ....

Defekte / gesneuvelde harddisk , die het korrekt initialiseren van dit toestel verhindert.

Harddisk verwijderen , en controleren of nu wel o.k. is ...

Peter
 
Was er een beetje bang voor...we gaan eens even de boel open schroeven.
 
In de info op de gelinkte pagina staat heel duidelijk dat je de F2 toets moet indrukken en vasthouden en daarna op de Aan / Uit knop moet drukken ( toestel moet dus op dat moment uitgeschakeld zijn ) om toegang tot de BIOS te krijgen en pas als je die ziet de F2 knop los laten.
Dat je nu zwart beeld hebt betekent niet dat je dat tijdens deze procedure ook zou hebben.
Dat kàn wel ( als de pc bezig is om Windows reeds te laden ) maar in dat geval zou ik een externe monitor aansluiten en kijken of daarmee het probleem is opgelost.

Mocht het scherm daarna nog zwart blijven dan de adviezen van Peter hierboven opvolgen.
Succes :thumb:
 
Gelukt maar dan...

Iemand die een linkje heeft naar de juiste Bios instellingen want ik kan wel wat gaan indrukken maar of ik daar meer kwaad mee doe dan goed....
 
Zoals reeds eerder vermeld: Standaard waarden instellen ( Defaults / Fail-safe defaults ) op het laatste tabblad van de BIOS / UEFI en vervolgens F10 Save & exit drukken en bevestigen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan