Windows 10 Geheugenfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartspagina

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Berichten
119
Goedemorgen,

Een vriendin zit met het volgende probleem:
Tijdens het overzetten van foto's en video's van haar Samsung Galaxy S9 naar haar Windows laptop, is er iets niet helemaal goed gegaan.
De totale grootte van alle foto's en video's bij elkaar was ongeveer 35 GB. Nu wordt de grootte van ieder bestand op de laptop echter aangegeven als ongeveer 35 GB, Waardoor de totale mapgrootte nu een aantal TB groot is. En dat terwijl de totale capaciteit op de schijf maar 900 GB is.

Deze fout zorgt er voor dat alle foto's en video's niet geopend kunnen worden, omdat ze te groot zijn. Vallen de foto's en video's op een manier te herstellen?

Ze had iets te vroeg de originele bestanden al van haar telefoon verwijderd. Ook werken de volgende programma's niet:
- Stellar Repair for Photo (kon beschadigde bestanden niet herstellen op pc)
- EaseUS Data Recovery (kon beschadigde bestanden niet herstellen op pc)
- Recuva (geen toegang tot telefoongeheugen en kon beschadigde bestanden niet herstellen op pc)
- Recoverit (geen toegang tot telefoongeheugen en kon beschadigde bestanden niet herstellen op pc)
 
Hoe kom je bij de term Windows 10 Geheugenfout. Wat is de extensie van die bestanden. Onder Eigenschappen gekeken.

Samsung Galaxy S9 heeft die zelf geen functie van ongedaan maken?
 
Laatst bewerkt:
De extensie van de bestanden is JPEG en MP4,
Onder eigenschappen van de bestanden valt te zien dat de "Grootte" 34,8 GB is en de "Grootte op schijf" 16GB,
Ik heb dit topic de titel "Windows geheugenfout" gegeven omdat dat volgens mij de lading dekt. Er zit een fout in de metadata van de bestanden waarin de bestandsgrootte staat vermeld, denk ik.

Op de Galaxy S9 is er geen mogelijkheid tot ongedaan maken, want ze had de "prullenbak" niet aan. Nu wel.
 
Er zit een fout in de metadata van de bestanden waarin de bestandsgrootte staat vermeld, denk ik.
Dat lijkt mij niet, want dan is er geen sprake van een beschadigd bestand, maar van een "boekhoudkundige" fout. Wellicht dat dan op de laptop een schijfcontrole / chkdsk /r kan helpen. Deze computer > Schijf > RMK > Eigenschappen > Tabblad Extra > Foutcontrole > Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren aanvinken.

Geheel laten uitvoeren en niet afbreken!
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Ik zou toch niet nalaten , om de harddisk eens te controleren op integriteit.

Crystaldiskinfo zou je hiervoor kunnnen gebruiken .

De status zou goed moeten zijn .

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan