• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken ? probleem ...

• Onderwerp starter Onderwerp starter LDG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LDG

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2013
Hallo iedereen,
Ik krijg mijn hoofd niet om de "vertikaal.zoeken" formule.
In bijlage een voorbeeld: De verkopers in A, hun quota in B, wordt dagdagelijks bijgewerkt en ik wil de top 5 verkopers automatisch selecteren in kolom F, met hun resultaat telkens er bij in kolom G, dus de top-5 (namen en quota) kan er morgen anders uitzien dan overmorgen. De formule in kolom F haal ik op met de funtie "grootste" dat is geen probleem.

Logisch gezien gebruik ik de dan ofwel de formule vertikaal zoeken of index.

Met vertikaal zoeken geeft die dan totaal andere namen naast de cijfers dan de cijfers die ze werkelijk behaald hebben, en ik krijg het niet rechtgezet want ik doe alles wat de functie mij opdraagt, en toch zit er iets niet juist.

Iemand hulp ?

thx,
Ludo

En je voorbeeld document?

Aij, ik dacht dat ik dat hier ergens had bijgesleept ... hoe voeg ik dit dan bij ?

Dat is enkel voor afbeeldingen ... zal iets anders proberen.

Een antwoord krijgen en het dan tegenspreken...
Ik geef het niet voor niets aan.

Ik kan enkel afbeeldingen posten als ik daar op klik, ik kan het ook niet helpen hoor. Sorry ik ben 76 en niet zo handig met ingewikkelde fora, waarom geen duidelijk button met "bestand bijvoegen" ergens ?Top5.jpg

Dat kan prima met die knop.
Je kan ook op Ga geavanceerd klikken en vervolgens op de knop met het paperclip icoontje klikken.

Yep :thumb:

Deze in E2 en dan doortrekken:
Code:
=INDEX($A$2:$A$10;VERGELIJKEN(F2;$B$2:$B$10;0))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan