• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data in 1 cel spreadsheet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen idee wat je daarmee bedoelt.
In m'n tweede regel vraag ik dus om een document.
Net als Senso in #19.
 
Data in 1 cel?

Kan je de formule bar (ik heb de amerikaanse versie) ook inkorten (want deze is veel breder dan een kolom (of cel)?
 
Kan dit de reden voor mijn probleem zijn: dat ik de Amerikaanse versie van Excel tot nu toe gebruikte?
 
Hoe kunnen forumhelpers nu teksten die mogelijk verborgen opmaak hebben of instellingen die niet goed staan in Office dit probleem reproduceren? Als je een tekst hebt waarbij het niet gaat dan plaats je die tekst in een Word-document of kladblok op dit forum. Ook plaats je een Excel-document waarbij je deze tekst geplakt/gekopieerd hebt.

Jij zegt dat het bij tekst (plakken) van het forum (voorbeeld door jou gegeven) al fout gaat. Bij Edmoor en mij gaat het vlekkeloos. Dus dan moet je met een voorbeelddocument komen.
 
Laatst bewerkt:
@eapl: wees iets minder nerveus met de muis en probeer op de knop <Reageer op bericht> te klikken, die hartstikke groot en mooi is, i.p.v op de lelijke en kleine knop <Quote> waar je blijkbaar niet overheen kunt zonder te klikken :).
 
Hoe kunnen forumhelpers nu teksten die mogelijk verborgen opmaak hebben of instellingen die niet goed staan in Office dit probleem reproduceren? Als je een tekst hebt waarbij het niet gaat dan plaats je die tekst in een Word-document of kladblok op dit forum. Ook plaats je een Excel-document waarbij je deze tekst geplakt/gekopieerd hebt.

Jij zegt dat het bij tekst (plakken) van het forum (voorbeeld door jou gegeven) al fout gaat. Bij Edmoor en mij gaat het vlekkeloos. Dus dan moet je met een voorbeelddocument komen.


Sorry, ik ben niet zo een expert als jij bent!
 
Sorry, ik ben niet zo een expert als jij bent!
Zie je wel, zo voel ik dat ook. Ben blij dat jij de enigste op dit forum bent die dat ziet.:eek::d:d:d

De vraag om een voorbeelddocument staat al in de regels in de sectie van Excel als je een vraag of probleem voorlegt.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop mijn probleem zo duidelijk te kunnen maken (zie bijlage).

Bij bijv. nr. 219 staat de Nederlandse tekst in 1 cel, terwijl de (Spaanse) vertaling zich in 2 (of meer) cellen staat.
Hoe krijg ik nu de Spaanse vertaling ook in 1 cel?


P.s. ik heb de Amerikaanse versie van Excel
 

Bijlagen

  • Text in 1 cel Excel 21 7 19.jpg
    Text in 1 cel Excel 21 7 19.jpg
    300,6 KB · Weergaven: 55
Dat is geen Excel document maar een plaatje.
Tevens is daarin niet de tekst te zien waarvan je zegt dat het niet goed gaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb weinig verstand van Excel maar dit is volgens mij heel wat anders dan wat je eerst schreef. Die Spaanse vertaling staat volgens mij wel in één cel. Volgens mij is daar sprake van samenvoeging van cellen. En in 219 C is sprake van regeleinden invoegen in een cel en/of terugloop toepassen in een cel. Daar heb ik weinig ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
En in 219 C is sprake van regeleinden invoegen in een cel en/of terugloop toepassen in een cel. Daar heb ik weinig ervaring mee. (ik heb ook weinig verstand van Excel).

Maar hoe doe je dit?
 
Vink bij celformaat wrap text (ned terugloop?) aan.
Want volgens mij staat wel alles in een cel

en plaats anders je excel bestandje
 
Wat staat er dan in D en wat staat er in E?
Wat gebeurt er als je de kolom D iets breder maakt?

Nogmaals de vraag om het excel bestandje !!!!
 
Hier is het Excel bestand.
 

Bijlagen

  • Translation_file_Spanish.xlsx
    191 KB · Weergaven: 25
Dat is dus totaal iets anders dan je in je vraag vertelde.
Dat zei ik ook. EAPL nieuw lid en ongedurig type. Post 1: hoe los ik dit op? Antwoord staat in de handtekening van Popipipo.
25 % van de oplossing is het xls voorbeeldje bij de vraag.
Dat percentage ligt in de praktijk dan aanmerkelijk hoger.
 
Laatst bewerkt:
Dat zei ik ook. EAPL nieuw lid en ongedurig type. Post 1: hoe los ik dit op? Antwoord staat in de handtekening van Popipipo.

Dat percentage ligt in de praktijk dan aanmerkelijk hoger.

Je kan wel mooi (ver)oordelen, maar je weet helemaal niets van mijn situatie!
 
Allemaal hartelijk dank!

Sorry, voor het ongemak!

Ik zal in het vervolg gelijk mijn Excel bestand meezenden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan