Windows 10 installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
621
Hoi ik had windows 10 op mijn Samsung Chrono series 7 laptop laten installeren op een Samsung SSD 860 EVO 500 GB.
De originele 1TB HDD had ik laten verwijderen.
Alleen had de degene vergeten de ssd in 2 partities voor mij te delen, 1 voor windows en 1 voor data.
Nu probeerde ik die ssd te partitioneren met Easeus partition master.
Ik had easeus geinstalleerd en windows 10 verkleind naar de linker helft van de schijf en de rest als unallocated gelaten. Toen vroeg windows om opnieuw te starten.
Toen kreeg ik het bijgevoegde blauw met error code 0xc0000225 op mijn scherm.
Nu reageren geen van de 3 eerste opties.
Bij de laatste kom ik in mijn bios waar als 1e boot Windows Boot Manager staat.
Ook al kies ik een ander optie zoal USB HDD, Sata CD, of Sata HDD als 1e opstart en save and exit ik met F10 komt Windows Boot Manager weer boven aan de lijst als ik heb opgestart.
Wat kan ik nu doen om Windows 10 nu weer op de laptop te installeren via usb stick of DVD.
Mijn dank zal groot zijn voor een oplossing.
P.S. van mijn vorig 1TB HDD heb ik wel een Image van de windows partitie gemaakt met Acronis True Image.
thumbnail_IMG_20190721_141304.jpgthumbnail_IMG_20190721_141805.jpgthumbnail_IMG_20190721_142007.jpg]
 
Laatst bewerkt:
Zorg dat de USB stick waar je van wilt opstarten om te installeren UEFI bootable is.
Anders moet je in je BIOS Secure Boot mode uit zetten, maar dan maak je geen gebruik van UEFI, wat wel aan te raden is.
 
Laatst bewerkt:
Partitie toevoegen op dezelfde schijf: Volgende keer met Computer beheer doen van Windows 10 zelf, gaat uitstekend, al een paar keer gedaan.
 
De stick met Windows 10 erop is wel UEFI bootable want die heb ik van Microsoft zelf gedownload. Op een andere pc start het wel op.

Volgende keer echt met computer beheer van W10. Dank je
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zou de Windows Boot Manager hem moeten herkennen.
Andere kant op dan, staat Secure Boot Mode wel aan?
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik niet gecheckt

Maar is er geen mogelijkheid om Windows te repareren behalve opnieuw te installeren
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan met een bootable USB stick.
Waarom niet gewoon even in je BIOS kijken of Secure boot mode aan staat en als dat niet zo is deze inschakelen?
 
Dan lijkt het mij dat die USB stick toch niet UEFI bootable is maar gewoon MBR.
Anders zou de Windows Boot Manager hem moeten herkennen.
 
Okay kan ik dat controleren dan en zoniet hoe maak voor de zekerheid een nieuwe
 
Okay bedankt. Even uit vogelen hoe dit werkt

Ik heb Rufus al moet ik het gewoon op een usbstick zetten en de laptop ermee opstarten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee. Je hebt de Windows ISO nodig die je met behulp van Rufus op de USB stick zet.
Dan is deze pas UEFI bootable en de Windows Boot Manager hem herkennen en er van kunnen opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Ik probeerde met Rufus een image van W van mijn pc op de stick te zetten maar op 1 of andere reden pakte het niet. Nu is het bezig vanaf software-download.microsoft.com te downloaden

Nog steeds hetzelfde resultaat met de opstart rufus usb met windows 10 iso erop.
Hoe ik ook de opstart volgorde verander in de bios als 1e komt steeds terug : Windows Boot Manager.
Dus kan ik niet vanaf USB opstarten
 
Laatst bewerkt:
@Lowa
Vriendelijk verzoek om 2 berichten "kort na elkaar, zonder iemand anders z'n tussenkomst" samen te voegen met de knop "Bericht aanpassen".
Mijn dank is groot.
:thumb:
 
Probleem opgelost windows is opnieuw geïnstalleerd door een pc boer. Met dank aan alle tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan