Getallen worden niet goed "gezien".

Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
Berichten
207
Ik heb een formulier waar ik gegevens invul qua bezetting en hoeveel van die totale bezetting heren zijn (M)
Als ik meer heren invul dan de totale bezetting krijg ik een foutmelding dat het aantal heren (M) niet hoger kan zijn dan de totale Bez. welke logisch is.
Heb deze messagebox ingevoegd omdat een typefout zo gemaakt is.

Nu snap ik niet waarom 10 / 4 niet geaccepteerd wordt en 9 / 11 wel. zie bijlage.
Moet ik bij de eigenschappen v/h invulvak iets invullen wat ik over het hoofd zie???

Heb het in een word documentje staan hoop dat dit voldoende is voor een oplossing.

De controle die dit uitvoert is als volgt:
Code:
If zBez_M_Op("invulvakM").Value > zBez_M_Op("invulvakBez").Value Then
Beep
MsgBox "Aantal heren kan niet hoger" _
& vbCrLf & "zijn dan je totale bezetting." _
& vbCrLf & "Verlaag je aantal in vak M", vbOKOnly Or vbInformation, "DAGDIENST M lager aantal!"
Cancel = True
Exit Sub

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Frank
 

Bijlagen

  • getallen.docx
    43,8 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Je nummers zijn geen nummers maar tekst.
Je moet dus in je code de ingevoerde gegevens eerst converteren naar een numerieke string en pas daarna vergelijken.

Tardis
 
Zo dus bijvoorbeeld:
Code:
    If IsNumeric(zBez_M_Op("invulvakM")).Value > IsNumeric(zBez_M_Op("invulvakBez")).Value Then
 
Heb nooit numerieke getallen hoeven te gebruiken bij voorgaande invullingen zoals deze. Werd geen controle op gedaan omdat dit simpelweg niet nodig was. Nu dacht ik effe laten checken of het tweede getal niet groter is dan het eerste.

@octafish krijg foutmelding dat het een compileerfout is: ongeldige kwalificatie.
 
Waarom plaats je het bestand met het formulier niet? Nu wordt het maar een beetje gokken.

Code:
If Val(zBez_M_Op("invulvakM").Value) > val(zBez_M_Op("invulvakBez").Value) Then
 
Hoef niet het bestand mee te sturen dit keer. Staan wat gevoelige zaken i. Had het gemoeten had ik het aangepast maar VenA jouw code werkt perfect. Thanks.
Heb deze regel toegepast en krijg foutmelding bij 2e waarde hoger dan 1e en alles daarbuiten gaat goed. Gelijke waardes of waarde 1 hoger dan waarde 2.
Toppie bedankt weer.

Ik sluit gelijk deze vraag.
 
Decimale getallen worden met Val naar beneden afgerond op hele getallen.

Maak van Val eens Cdbl

(CDBL)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan