bestandsgeschiedenis

Status
Niet open voor verdere reacties.

ben43

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
141
Murphy's law,

heb een paar dagen geleden mijn c schijf opnieuw geïnstalleerd met een schijfkopie, maar dat ging natuuuuurlijk fout.
En de tweede schijfkopie back-up faalde ook, gelukkig wilde de laatste, de derde schijfkopie wel installeren, helaas was dat wel een kopie van 8 maanden oud.
tevens heb ik standaard een kopie van bestandsgeschiedenis naar mijn d schijf gebackupt.

Nou is het probleem dat als ik bestandsgeschiedenis open dat het maar tot 8 maanden geleden loopt. Ga ik naar mijn bestandsgeschiedenis op mijn d-schijf, want die is onaangeroerd gebleven, die loopt wel netjes tot 20 juli, ik kan die bestanden ook allemaal netjes openen.

Mijn concrete vraag, kan ik die gebackupte bestandsgeschiedenis van mijn d-schijf op een of andere manier exporteren naar mijn bestandsgeschiedenis van Windows?

Bij voorbaat dank, ben.
 
Ik ken de bestandsgeschiedenis van W10 niet, maar als ik dat zo lees lijkt mij dat vrij ingewikkeld en lastig onder controle te houden. Weet jij exact waar wat zit? Ik heb B, C, D, en als er problemen zijn met stations, mappen en bestanden, weet ik waar ze zitten en weet de back-up om ze te herstellen. Ik heb meerdere externe HDD's en die laat ik gewoon vollopen. Dat spul kost tegenwoordig niet zo veel meer. Aomei en EaseTodo Backup zijn zeer gemakkelijke programma's. Probeer die eens. Maak altijd een herstelstijf om van te booten.

Zal mij benieuwen of iemand dat van de bestandgeschiedenis weet en/of kan uitleggen. Is dat een boekhouding of zijn dat fysieke bestanden? Wat als dat laatste het geval is kun je ze toch gewoon kopiëren.
 
sorry senso voor de late reactie, heb de actuele en complete bestandsgeschiedenis werkend gekregen maar vraag me niet hoe, ik heb geen idee :eek:

bestandsgeschiedenis is simpel gezegd een backup van alle bestanden naar mijn d-schijf, wat je kunt instellen op elk uur, half uur, 10 minuten of dagelijks.

dus dit topic is overbodig en mag gesloten worden (wat mij betreft dan ).

mvg en toch bedankt voor de input, ben.
 
Sluiten doen ze niet zo gauw op Helpmij.nl. Maar nog even dit.
Vraag me niet hoe, geen idee
behoorlijk twijfelachtig.
Is dat dan ook een systeemkopie? Ook alle databestanden? En één externe back-uplocatie (HDD) is te weinig en extreem gevaarlijk. Schijven kunnen zomaar defect raken. Kun je het besturingssysteem herstellen? Heb je een herstelschijf om van te booten als het besturingssysteem niet meer werkt. Maar goed, als jij zeker bent van jouw zaak, vind ik het ook goed.
 
"Vraag me niet hoe, geen idee "

is niet zo twijfelachtig hoor, het zegt meer over de regelmatige chaos in mijn hoofd icm de verwarring die windows regelmatig creëert (bij mij dan althans :eek: ).

en nee, bestandsgeschiedenis is geen systeemkopie.
ik heb net wel weer een nieuwe systeemkopie gemaakt en heb nog 2 reserve, dit alles op een externe hd.
tevens 2 herstelstations op usb voor als windows niet meer opstart.
en dus ook nog een volledige bestandsgeschiedenis op de d-schijf.

dus, je zou kunnen zeggen dat ik aardig wat backup mogelijkheden heb, mag ik aannemen :).

groeten ben.
 
Prima!:thumb:
 
Je meldt dat er twee kopieën niet werkten. Welk tool gebruik je daar dan voor?
Ik gebruik al jaren Macrium Reflect free en heb nog nooit gehad dat een image terugzetten niet werkte. En dit doe ik toch regelmatig.
 
waren gewoon systeem-kopieën van windows zelf, en ja, gelukkig had ik er 3, anders was ik de pineut geweest, heb nu dus direct een nieuwe gemaakt en maak straks nog een 2e.

ik zal eens kijken naar dat Macrium Reflect free, misschien wel handig als extra backup :thumb:.

groeten ben.
 
Met die systeemkopieën van Windows zelf heb ik geen goede ervaring. Vandaar dat ik Macrium gebruik. Anderen gebruiken echter ook tot volle tevredenheid Aomei en EaseTodo Backup. Met die laatste had ik zelf echter ook een probleem. Waarschijnlijk heb ik hem niet goed gebruikt. Had iets te maken met een partitie waar hij moeite mee had. Als je alleen een image van je os wilt is de free versie van Macrium voldoende en kun je eigenlijk alles default laten staan.
 
grappig dat jij ook problemen heb gehad met EaseTodo betreffende partitioneren.
heb exact hetzelfde probleem gehad en toen daarmee mijn besturingssysteem gesloopt !
ik was heeeel "blij" met EaseTodo......nooit meer !
 
Voorheen gebruikte ik Norton Ghost, maar die werd niet meer geupgrade. Vandaar de overstap.
Ik moet diep teruggaan in mijn geheugen, wat al niet al te best is, maar mijn conclusie toen was dat de extra d: partitie die ik toen gebruikte niet goed werd afgehandeld. Ik kon wel een image maken maar kon deze niet terugzetten.
 
Gewoon flauwekul om te zeggen dat als een programma één keer niet goed werkt dat het dan niet meer deugt. Kan best zijn dat je problemen hebt gekregen omdat veel mensen met die cleantools en registercleaners werken, dan kan er iets fout gaan. Kwestie van verwijderen en opnieuw installeren. Ja, en werken met die partitietool, verkleinen, vergroten, merge etc. dat moet je wel een klein beetje kunnen. Ik als prutser zal daar niet gauw aan beginnen.

Gebruik Norton Ghost 14.0 (betaald) nog steeds op W7. Werkt 100%. Heb wel meer dan duizend kopieën gemaakt in de loop der jaren. Kan altijd binnen 15 minuten een systeemkopie herstellen.
Ook Aomei en Todo EaseUs Back-up werken goed. Deze zijn gemakkelijker als het om losse mappen gaat.
 
In zijn algemeenheid zul je gelijk hebben, maar back-up software moet bij mij onberispelijk werken anders vertrouw ik het niet.
Ik kan me ook niet herinneren dat ik gezegd heb dat het programma niet deugd. Ten hoogste: "Waarschijnlijk heb ik hem niet goed gebruikt."
Wat betreft Norton, ik werk met Win10 en daar werkt Ghost niet voor en ondanks dat ik een uitgebreide workaround had gevonden op het web kreeg ik die bij niet goed werkend voor Win10 en als je bij Norton wilt blijven moet je naar een heel andere applicatie. Jammer want ik was vertrouwd met Ghost 15 en zeer tevreden.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste regel had betrekking op: "ik was heeeel "blij" met EaseTodo......nooit meer !" Norton Ghost 14.0 zou niet werken met W7, maar werkt prima. Norton Ghost 15.0 nooit mee gewerkt. Destijds was het plotseling EOL. Heb jij die link nog van die Workaround voor W10. Ben wel benieuwd wat daar in staat.
 
Bedankt voor jouw inzet.:thumb:
 
Gewoon flauwekul om te zeggen dat als een programma één keer niet goed werkt dat het dan niet meer deugt. Kan best zijn dat je problemen hebt gekregen omdat veel mensen met die cleantools en registercleaners werken, dan kan er iets fout gaan.
beste senso, ik citeer uit deze link; https://nl.easeus.com/backup-software/todo-backup-free.html

"EaseUS Todo Backup een betroubaar, professioneel back-up & herstel programma, waarmee je als thuisgebruiker gemakkelijk je dierbare bestanden, of zelfs hele schijven en partities beveiligd dmv. back-ups.
EaseUS Todo Backup Free is uiterst simpel in gebruik. Zo kan iedereen in een paar klikken beginnen met het bouwen van een betrouwbaar data beschermings plan, ook als je niet zo handig bent met een muis en keyboard."

als EaseUS Todo Backup Free pretendeert dat iets gemakkelijk is, ook voor een prutser als ik, dan moet dat ook zo zijn, en niet uiteindelijk een gesloopte w7 er aan overhouden, want dan blijkt er toch iets niet ZO gemakkelijk te zijn !

en cleantools en registercleaners ben ik al heel lang geleden vanaf gestapt, want ja, die voegen niets toe en slopen de boel ook.
 
Laatst bewerkt:
Jij en ik zijn prutsers. Alleen ben jij dan 'gezegend' met nog een eigenschap. Jij schrijft vet en onderstreept: "Zo kan iedereen..." Maar kijk nog eens naar post 1, daar begin je met Murphy's law. Vind ik prachtig. Jij bedoelt denk ik:"Wet van Murphy". Als er meerdere manieren zijn om iets te doen en een van die manieren eindigt rampzalig, dan zal iemand het op die manier doen. Jij brengt dit dan in de praktijk. Laten we er om lachen.
 
senso, met hetgeen wat ik onderstreept heb EN de rode tekst, dat is de tekst van macrium zelf wat ik dus geciteerd heb,
ik wil er alleen mee aangeven dat die programma-makers/verkopers het bijna alijd ff iets te simpel doen lijken, en daar baal ik van, zeker als je een hele hoop data verliest,
en ja, had ik ook maar tijdig een data backup moeten maken, maar dat is allemaal achteraf wijsheid.

en we zijn allemaal (semi)prutsers, anders zaten we hier niet te reageren:p

mvg, ben.
 
die programma-makers/verkopers het bijna alijd ff iets te simpel doen lijken
Dat heet "marketing", zie het als "Wij van Wc Eend....."...ze willen hun product kwijt en liefst zo veel mogelijk.
Ze vinden het zelf eenvoudig omdat ze met de materie bekend zijn en de goedgelovigen onder ons worden op deze manier op het verkeerde been gezet.
Gebruik zelf nog de 2011-versie van Acronis, werkt voor mij uitstekend :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan