hoe indelen harde schijf C en D allebei bijna 1 tb

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Heb vorige week Windows 10 geïnstalleerd.

Nu heb ik 2 harde schijven C en D Alles staat nu op de C schijf (nog 903 gb beschikbaar) De D schijf is leeg ,nog 959 GB

Kan ik de computer sneller en of beter maken om deze schijven beter in te delen?
 
Met snelheid heeft dat niets te maken, maar zelf zou ik de systeemschijf (C) opdelen in een 250GB en een 750GB deel.
Die 250GB is ruim voldoende voor Windows en programma's die met alle geweld op de C: schijf geïnstalleerd willen worden.
Alle installaties van programma's die de mogelijkheid bieden zou ik dan installeren op de schijfletter die het 750GB deel dan krijgt.
De huidige D schijf kan je dan gebruiken om data op te slaan.
 
hoe harde schijf indelen in 250 en 750 gb

Hoe kan ik de harde schijf indelen in 250 en 750 gb?
 
Kon er geen SSD 250GB in? Die vraag heb je misschien al gesteld? Dan had je daar mooi het besturingssysteem en programma's op kunnen zetten. Delen in 250 en 750 lijkt mij een goed idee, want bij het maken van een systeemkopie is dat denk ik handiger. Kijk dat even goed na, hoe je dat opdelen moet doen.

Alle installaties van programma's die de mogelijkheid bieden zou ik dan installeren op de schijfletter die het 750GB deel dan krijgt.

Daar ben ik geen voorstander van, immers programma's zijn vaak direct verbonden met het besturingssysteem. Als een programma vastloopt kan het besturingssysteem ook ontregeld raken. Ik ben dan voorstander van d.m.v. een systeemkopie (besturingssysteem incl. alle programma's) beide in één keer te herstellen. Dus de hele C:-schijf.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan