Vista laptop koppelen aan smart-tv lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik probeer mijn oude Vista laptop te koppelen aan mijn smart-tv. Voornamelijk om video's die op de laptop opgeslagen zijn en DVD's te kunnen afspelen. De laptop heeft een VGA uitgang, de tv alleen een HDMI ingang. Ik heb verbonden met een VGA-HDMI converter. De tv herkent de laptop wel, in 'Source' op de afstandsbediening verschijnt 'Netwerk+de naam van de laptop'. Als ik dat selecteer verschijnt op de tv onder het icoontje van Windows mediaplayer een keuzelijstje 'Alle inhoud' 'Muziek' 'Video' en 'Afbeeldingen'. Maar wat ik dan ook kies: steeds verschijnt de mededeling op de tv "Geen opgeslagen bestanden gevonden" (Op de laptop staan wel degelijk enkele video's opgeslagen). Vanuit een handleiding die ik op internet vond heb ik geprobeerd om op de laptop via Beeldscherminstellingen de tv in te stellen als 2e beeldscherm (2e scherm geselecteerd>'Bureaublad uitbreiden naar dit beeldscherm'>OK>Instellingen behouden. De tv reageert daar helemaal niet op, het bureaublad van de laptop verschijnt niet. F4 helpt ook niet. Wat doe ik verkeerd??

De laptop heeft recent nog wel probleemloos contact gemaakt met een beamer (via VGA). DVD afspelen verliep daar perfect.
 
De TV ondersteund kennelijk geen DVD (VOB, IFO) bestanden.
Converteer je DVD's naar MKV met het gratis MakeMKV:
https://www.makemkv.com/
 
Laatst bewerkt:
De TV ondersteund kennelijk geen DVD (VOB, IFO) bestanden.
Converteer je DVD's naar MKV met het gratis MakeMKV:
https://www.makemkv.com/

Los van het soort bestand en los van wat je precies wilt vertonen, of het nu foto's of video's of powerpoints zijn: je moet de tv toch gewoon als 2e scherm aan je laptop kunnen koppelen zodat je op je tv tenminste het bureaublad te zien krijgt, net zoals je dat met een beamer doet???
 
En om welke VGA-HDMI converter gaat het hier..?
Heb je ook in de handleiding van de tv gekeken welke bestandsformaten de tv ondersteunt..?
 
Hallo


"Los van het soort bestand en los van wat je precies wilt vertonen, of het nu foto's of video's of powerpoints zijn: je moet de tv toch gewoon als 2e scherm aan je laptop kunnen koppelen zodat je op je tv tenminste het bureaublad te zien krijgt, net zoals je dat met een beamer doet??? "

Uiteraard.

Test die "omvormer" eens op een ander scherm ... voor hetzelfde geld werkt deze niet.

Mocht uiteindelijk blijken dat deze niet zou werken ...


Dit model werkt wel :

https://www.benl.ebay.be/itm/1080P-...623443?hash=item1ee5839013:g:u84AAOSwaRhcow5J


Peter
 
Laatst bewerkt:
Test die "omvormer" eens op een ander scherm ... voor hetzelfde geld werkt deze niet.
Mijn nieuwere laptop Windows10 kan ik gewoon met HDMI aansluiten op de TV, ik hoef daar zelfs op de laptop geen tweede beeldscherm voor in te stellen, hij pakt hem meteen.
Op diezelfde laptop zit ook nog een VGA uitgang, maar daarmee werkt het ook niet, de tv herkent hem nu zelfs helemaal niet in de source-lijst (de Vista wordt wél door de tv herkend)....Het ligt dus toch aan de kabelverbinding (VGA-kabel of omvormer) of de systemen zijn niet compatible.
De VGA-kabel kan ik testen op mijn vaste PC-scherm, maar de aparte converter wordt al moeilijker, ik heb niks anders met een HDMI ingang in huis....
In de handleiding van de tv wordt bij eventuele computer--aansluiting alleen gesproken van een aansluiting HDMI naar DVI, niet naar VGA. maar de Vista laptop heeft alleen maar VGA...
 
Ik probeer mijn oude Vista laptop te koppelen aan mijn smart-tv. Voornamelijk om video's die op de laptop opgeslagen zijn en DVD's te kunnen afspelen. De laptop heeft een VGA uitgang, de tv alleen een HDMI ingang. Ik heb verbonden met een VGA-HDMI converter. De tv herkent de laptop wel, in 'Source' op de afstandsbediening verschijnt 'Netwerk+de naam van de laptop'. Als ik dat selecteer verschijnt op de tv onder het icoontje van Windows mediaplayer een keuzelijstje 'Alle inhoud' 'Muziek' 'Video' en 'Afbeeldingen'.

Als ik dit goed leest (wel 3x opnieuw gelezen), volgen hier twee zaken uit.

Je sluit hem aan met een hdmi/vga converter naar de tv. Helemaal prima, maar dan moet je de source ook juist kiezen, dus de hdmi kiezen op de tv als source, dus niet de Source met het netwerknaam, de tv gaat dan zoeken op het netwerk naar de inhoud van je laptop. Dat is zoals ik begrijp niet de bedoeling en vergt andere instellingen op je laptop.

Als je de juiste source zou kiezen (in dit geval de juiste hdmi) dan zou je direct beeld moeten krijgen van je laptop. Alles wat je afspeelt op de laptop wordt dan getoond op de tv, zoals je wilde.
 
Nog afgezien daar van, indien het een smart-tv is kun je er ook voor kiezen om de media te streamen vanaf die Vista laptop( bijv. m.b.v. VLC player ), dan heb je die kabelverbinding helemaal niet nodig.
Een andere optie zou een Chromecast of simpele ( Android ) mediabox / speler kunnen zijn.
 
Als je de juiste source zou kiezen (in dit geval de juiste hdmi) dan zou je direct beeld moeten krijgen van je laptop. Alles wat je afspeelt op de laptop wordt dan getoond op de tv, zoals je wilde.

Ik heb het hele lijstje sources afgewerkt via de afstandsbediening van de tv. Alle sources geven aan niet aangesloten te zijn, alleen die ene netwerk source die mijn laptop herkent is aangesloten. Maar die kan dus geen bestanden vinden op de laptop (en geeft sowieso ook geen bureaublad weer)
 
Nog afgezien daar van, indien het een smart-tv is kun je er ook voor kiezen om de media te streamen vanaf die Vista laptop( bijv. m.b.v. VLC player ), dan heb je die kabelverbinding helemaal niet nodig.
Een andere optie zou een Chromecast of simpele ( Android ) mediabox / speler kunnen zijn.

Natuurlijk kan ik nieuwe (aanvullende) apparaten kopen die wél compatible zijn. Het gaat mij er vooral om dat ik de Vista laptop nog een tweede nuttig leven kan geven want op zich is er niks mis mee. En dan kan ik ook gemakkelijk eigen video's en foto's die op een externe schijf staan bekijken op groot beeld. Met ook de stille hoop dat ik het toetsenbord aan de smart-tv gekoppeld krijg om bv op youtube snel zoektermen in te kunnen tikken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze:
https://elandphone.en.made-in-china...ga-to-DVI-VGA-HDMI-Multi-Display-Monitor.html
Zoek maar eens naar andere andressen.

Beeld heb ik altijd ok gehad met deze simpele opzet via USB, sound was ook wel via de laptop (ca 4 & 10 jaar oud).
Er zijn ook USB3 versies als jou laptop dat heeft, maar die zijn een stuk duurder en heb ik geen ervaring mee.

Er zitten dus allerlei verloop stukjes bij oa HMDI uitgang.

USB-2-0-Uga-to-DVI-VGA-HDMI-Multi-Display-Monitor.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan