• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

type nr van de vormen

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
916
Hi

Ik heb een test bestand je gemaakt daar ik in een groter bestand met het zelfde probleem zit

op het werkblad staat er een 3hoek en rechthoek.
Als ik op beide koppen druk dan krijg ik wel de juiste tekst weer maar volgens mij niet het juiste typenr.
Een 3 hoek zou type nr 8
een rechthoek zou type nr 1

Maar ik krijg als type nr bij de 3 hoek nr 1 terug!
hoe komt dat ?
 

Bijlagen

  • Vormendetecteren.xlsm
    21,5 KB · Weergaven: 32
Je vraagt shp.Type op en omdat het beide AutoShapes zijn krijg je voor beide 1 terug.
Vraag dus shp.AutoShapeType op.
 
Dat staat al in m'n antwoord en ook in je eigen code.
 
Waar staat het in mijn code. De vraag was hoe heb je gezien dat ik een autoshapetype terug krijg
 
Dat zei ik al, je vraagt zelf shp.type op.
Dat staat gewoon zo in je code.
 
Maar hoe weet jij dat het auoshape moet zijn ?
Of zijn vormen automatisch autoshape
 
Laatst bewerkt:
Je vraagt hier in het rood.
Je wilt blauw retour.

Code:
If shp.[COLOR=#ff0000]AutoShapeType[/COLOR] = msoShapeRightTriangle Or shp.AutoShapeType = msoShapeRectangle Then
        MsgBox shp.Name & " " & shp.[COLOR=#0000ff]Type[/COLOR]
 
Laatst bewerkt:
Wat nen ik met die intellisense als ik daar shape intype zie ik niks over shape en vba
 
Ik denk dat je eerst nog wat studie moet verrichten m.b.t. VBA.
Hoe je intellisense moet gebruiken staat beschreven in de link die ik plaatste.
 
Ken heel wat van vb en vba maar kennen jullie alles denk.het niet. Want een vriend kende bepaalde code ook niet. En programeren is niet mijn beroep maar een super hobby. En ken pok niet elke website op.internet. Jij wel ?
Erisveel meer dan vba in het leven is maar zen leuke bijkomstigheid omje eens goed in uit te leven. En gebruik op het werk soms maar pc dus zeker geen excel.
Mag niet stoeffen maar trek aardig mijn plan in excel ook kwa programmeren.
Maar door dit probleem denk ik dat ik mijn code kan vereenvoudigen of enkle lijnen on nodige code kan uit halen
 
Als je probeert de antwoorden die je op je vraag krijgt te begrijpen of op te zoeken via Google kom je al een stuk verder.
Voorbeeld van je reactie:
Wat nen ik met die intellisense als ik daar shape intype zie ik niks over shape en vba

Het woord nen ken ik niet en In Intellisense tik je niks in.
Intellisense geeft de mogelijke attributen en methoden van het object waar je Intellisense gebruikt.
Tik de naam van een object. Op het moment dat je dan de punt er achter tikt verschijnen de voor dat object beschikbare attributen en methoden en daar kan je veel van leren als je de moeite neemt die gegevens op te zoeken om uit te vinden waar ze voor zijn en wat ze doen.
En ja, als ik het zelf niet weet ga ik de door Google getoonde websites er voor af tot ik het wel weet.
 
Zoek ook veel op google.
Maar ik had van mijn vriend die goed kan programmeren. De opmerking gekregen van pas op je kunt meerdere vormen op één cel leggen. En de collega die mijn programma test kwam met de melding. Ik probeer 2 codes op 1 dag te leggen dus èén voor de voormiddag en.na middag. En dit lukt niet. Ik wist zrlf niet dat die bij ons mogelijk is om het systeem waar we ons verlof ingeven. Daar ik enkel meest al een volledige dag neem. En.heb die website nog.niet bekeken. Ben nu aan.het feesten in de stad. En misschien iets te snel gereageerd erop sorry.
 
Dan is het feest tijd en pak ik er een biertje bij.
Veel plezier daar ennuh... proost! :cool:
 
wil niet het typenr terug krijgen maar de type naam gelijk msoRightTriangle
 
Zaken als msoRightTriangle zijn constanten binnen Excel, geen object attributen.
Wel geeft shp.Name terug wat je wilt, alleen met een volgnummer er achter en evt. spaties er in.
Die zou je er af kunnen slopen met:
Code:
Replace(Left(shp.Name, Len(shp.Name) - 2), " ", "")
 
Laatst bewerkt:
@edmoor: Maar alleen als je de shapes niet zelf hernoemd hebt :)

@glda19: IK vind je berichten erg lastig te lezen, teveel tikfouten en punten op de verkeerde plaatsen.
Houdt moed, Het object model van Excel is gigantisch groot, het kost jaren om dat onder de knie te krijgen. En dan nog weten experts vaak maar een beperkt deel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan