Antieke Word bestanden niet meer te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik heb oude Word .doc bestanden uit een grijs verleden (1980), ooit op diskette opgeslagen, later overgezet op mijn pc. Ik krijg ze niet meer geopend, dan verschijnt het bijgaande schermpje met als resultaat een doc met onleesbare tekens. De documenten staan in mijn map aangegeven als type Microsoft Word 97-2003-document. Het kan natuurlijk zijn dat er ooit al iets fout is gegaan met het kopiëren vanaf diskette (kan me zelf niet meer herinneren of dat toen gecontroleerd is). Zijn deze . docs nog te redden/leesbaar te maken op de één of andere manier (bv bepaalde keuze maken in het keuzeschermpje)?
 

Bijlagen

  • Naamloos-1.jpg
    Naamloos-1.jpg
    44,8 KB · Weergaven: 46
Even een opmerking, de eerste Word kwam pas in 1983 uit.
 
Even een opmerking, de eerste Word kwam pas in 1983 uit.

Dat had ik ook al bedacht, ik vermoed dat ze destijds nog in Wordperfect gemaakt zijn. Hoe en wanneer ze omgezet zijn naar Word97 weet ik echt niet meer....De eigenschappen geven aan dat ze in 1980 gemaakt zijn en dat kan ook wel zo ongeveer kloppen.
 
De gedachtekronkel dat ze destijds waarschijnlijk in Word perfect gemaakt zijn, heeft mij nu zelf op het spoor gezet! Ik wist niet dat WordPerfect überhaupt nog bestond maar dat is dus wél zo. Ik heb een proefversie gedownload van WordPerfect Office X8 en bij een kopietje van zo'n oud .doc de extensie gewoonweg veranderd in .wpd .... Klaar is Kees!! En vanuit WP kan ik ze opnieuw opslaan met een hééleboel keuzemogelijkheden zoals opnieuw Word97.
Achteraf blijkt dát ik de extensie niet eens hoef te wijzigen. WP opent probleemloos de oude .docs ....

Nog een update: het blijkt nu te gaan om .docs uit 1998......Waar die 1980 vandaan komt in de eigenschappen snap ik ook niet... Nou ja, probleem is hoe dan ook opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan