server 2016 VPN azure mfa (multie factor authentication)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan1987

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Berichten
63
Beste forum leden,

Ik ben voor een klant van ons het één en ander aan het testen met Mfa op een vpn verbinding. Ik ben daarbij tegen het één en ander aangelopen.

Ik heb een werkende vpn verbinding via L2tp daarlangs heb ik de MFA server geinstalleerd en gekoppeld met azure cloud. De admin gebruiker en de test gebruiker die ik aan gemaakt heb hebben alle 2 een Enterprise Mobility + Security E5 licentie. Als ik op de vpn zerver de securety opties wijzig naar de radius server van MFA server dan kan ik geen verbinding maken ik krijg ook geen sms of telefoon voor te autheriseren terwijl ik als ik vanuit de MFA server bij de gebruikers een test doe dit wel werkt. Ik heb in de MFA server bij radius een client toegevoegd met het ip adres van de vpn server (zelfde server als de MFP server) en een secret aangemaakt de zelfde gegevens heb ik ingeklopt in de vpn/ras server bij securetie authenticaton provider en ook bij de acaunting provider. Als ik dan vanaf de cliebt verbinding maakt kan ik het gebruikersnaam en paswoord invullen maar bijna meteen krijg ik de melding dat de server de verbinding gewijgerd heeft In de event vieuwer zie ik fout codes 629 en 829

Is er iemand die mij een tip kan geven waar ik moet zoeken? of is er een mogelijkheid dat ik kan testen of de radius server juist is verbonden

o jha en voor ik het vergeet de client bevind zig in het zelfde netwerk en de firewall en de op de client en server staan uit (testopstelling draaid in een virtuele omgeving)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan