Dashcam stopt na 3 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Berichten
842
Ik heb een nieuwe Xiaomi 70mai dashcam

Als ik mijn contact aan zet gaat de camera aan maar stopt steeds na 3 minuten. De volgende dingen heb ik al gedaan.
Alles aangesloten volgens het boekje met de originele kabel en 12v plug.
Kijken voor nieuwe firmware maar dat is niet nodig.
Ik heb 3 sd kaartjes geprobeerd (2 x 32 gb SanDisk Ultra en 1 x 64 gb SanDisk Ultra) probleem blijft.
Reset knopje op camera gedrukt probleem blijft.
Kaartjes in zowel camera als laptop geformateerd op Fat32 en ExFat (bij exfat zegt de camera dat ik opnieuw moet formatteren dus zal deze waarschijnlijk naar Fat32 omzetten).
Powerbank op de camera gezet , dus niet de voeding van de auto gebruikt.
Ik lees op internet dat sommige SanDisk afraden en men adviseert om Samsung Evo Plus te gebruiken echter als dit ook niet werkt zit ik met een extra kaart die ik niet nodig heb.
Ik heb via tweakers gekeken naar de schrijfsnelheid van mijn kaart (moet 48mb zijn) echter via hdtune zit ik maar op 19mb ???

Iemand nog een idee?
 
Kun je dit nakijken:
https://www.gearbest.com/blog/how-to/simple-ways-to-solve-dash-cam-recording-problems-504
Dash cam stops recording suddenly
Turn off motion detection feature. For smaller SD cards, this feature will stop recording whenever no motion is detected in front of the camera. When movement is detected the camera will start recording again. For larger SD cards this feature is not required.
Als dat aan is en er zit een grotere kaart in stopt ie toch.. en das niet de bedoeling.
Loop zo alle menus na of er meer van dit soorten zaken obv tijd ingesteld staan.
 
Dat helpt ook niet want in die 3 minuten was er beweging voor de camera en dan stopt hij alsnog , tijd staat goed en alle instellingen kloppen.
 
Ik lees op internet dat sommige SanDisk afraden en men adviseert om Samsung Evo Plus te gebruiken.
Redenen?
 
Is het geen videoloop instelling van 3 minuten?
Volgens de manual is het standaard een videoloop van 1 minuut.
Het kaartje kan ook een probleem zijn, die moet de opnamesnelheid kunnen verwerken.
Uw dashcam ondersteunt standaard TF-kaarten met een capaciteit van 16 tot 64 GB en snelheid van klasse 10 of hoger.
 
Nee geen videoloop van 3 minuten want de camera schakelt zichzelf uit en inderdaad een loop van 1 minuut

Mijn SanDisk is een class 10 maar waarschijnlijk toch te traag om de beelden op te nemen wat misschien resulteert dat hij stopt na 3 minuten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan