• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opzetten van sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bharry

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2018
Berichten
54
Hallo allen,

Vorig jaar is iemand mij behulpzaam geweest om een excelbestand in te richten. Nu heb ik bij dit bestand nog hulp nodig. Het is een bestand om als scout zijnde opstellingen makkelijk in te vullen.
Nu is bij dit bestand de gele ploeg wel aan te passen maar het rode team niet. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen. Ik zet het bestand erbij.

Ik ben nog steeds een leek.

bij voorbaat dank
 

Bijlagen

  • Opstelling met tab per systeem.xlsx
    32 KB · Weergaven: 41
Als je in het blad Opstelling de opstelling 4-4-2 geselecteerd hebt kan je in het Blad 4-4-2 de rode posities invullen.
Dat zie je dan terug in het blad Opstelling.
 
Dank

Dank je wel dat ga ik straks of morgen proberen. Ik heb straks nog een wedstrijd te scouten en moet nog wat verslagen maken over vorige analyses. Ben bezig met opleiding voetbalscout.
 
Ben ik weer

Het moet wel zo zijn dat als beide clubs een andere opstelling spelen ik niet weer de andere terugveranderd. Dus bv geel speelt in 4-4-2 en rood speelt in 4-3-2-1 dan moeten beide opstellingen er op komen te staan. Dan is voor elke opstelling een aparte sheet zoals het nu ook het geval is maar de link zou dan anders moeten zijn?


Groet Harry
 
ipv 1 afbeelding voor geel + rood maak je 2 afbeeldingen .
1 voor Geel en 1 voor Rood
 

Bijlagen

  • Opstelling met tab per systeem G+R.xlsx
    34 KB · Weergaven: 36
Antwoord/vraag

Hallo,
Dus als ik het goed begrijp kopieer ik de sheets. Degene die me geholpen heeft met dit bestand heeft het kopje met de opstelling met keuze voor mij gemaakt maar ik weet niet hoe het gekoppeld is naar desbetreffende opstelling. Ik geef in mijn bestand datgene wat ik bedoel wel aan met groen. De blauwe cel moet exact doen wat de groene ook doet maar dan voor respectievelijk geel of rood. Het paarse gedeelte mag uiteindelijk ook niet op de beginpagina verschijnen. Of moet ik de eerste sheet kopiëren naar een nieuw bestand en daar aanpassen.
De bedoeling van dit alles is dat ik een makkelijk te bewerken bestand krijg die ik straks bij rapportages van teams cq spelers zo op de tablet of smartphone kan invoeren en kan versturen.
De gegevens die belangrijk zijn voor mij hoeven niet altijd zichtbaar te zijn in de sheet opstelling.
Zou nog veel meer willen samenvoegen zodat ik bij 1 klik straks alles kan opvragen van betreffende speler danwel team.
Hoop dat het redelijk duidelijk is.
 

Bijlagen

  • Opstelling met tab per systeem.xlsx
    44,7 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Waarom zoveel bladen?
 

Bijlagen

  • Opstelling met tab per systeem.xlsx
    15,2 KB · Weergaven: 32
Zal het proberen uit te leggen mijn uitgangspunt in het door mij geplaatste bestand.

Je hoeft de sheets niet te kopiëren.
Cellen N10:X10 (blad opstelling) is als het ware een foto van cellen B2:L11 en heeft de naam opstelling_geel gekregen
Cellen N20:X29 is als het ware een foto van cellen B12:L21 en heeft de naam opstelling_rood

Via name manager (ctrl F3) zie je de verwijzing van de foto naar de juiste tabbladen en cellen.
Code:
=INDIRECT("'"&INDEX(spelsystemen;MATCH(Opstelling![COLOR="#FF0000"]$E$9[/COLOR];spelsystemen;0))&"'![COLOR="#FFA500"]B2:L11[/COLOR]")
=INDIRECT("'"&INDEX(spelsystemen;MATCH(Opstelling![COLOR="#FF0000"]$J$9[/COLOR];spelsystemen;0))&"'![COLOR="#FFA500"]B12:L21[/COLOR]")

In het originele bestand was het 1 foto met de naam Linkopstelling die verwijzing had naar B2:L21

De E9 en J9 verwijzen naar het tabblad van de opstelling.
B2:L11 (B12:L21) zijn de verwijzing naar de cellen
Door een andere opstelling in deze cellen te selecteren kies je niet alleen een andere opstelling maar ook een ander tabblad dus een andere foto.
 
Hi Emields en Popipipo,

Ben blij dat er mensen zijn die mee denken.
Over Emields: Dat is nog een makkelijker bestand met 1 sheet waar je alles uit kan halen. Maar... als ik de keuze maak welke opstelling dan schakelt het bestand niet die opstelling in die ik wil. Dus die moet nog gekoppeld worden dan.

Over Popipipo: Dit moet ik goed lezen als leek. Ik snap heel veel dingen en wil me bekwamen in excel maar dit is even net buiten mijn begrip. Is dit og iets eenvoudiger uit te leggen?
 
Ik begrijp niet goed wat je wil zeggen, als je een keuze maakt in de gekleurde cellen E 9 en K 9) veranderd zowel de opstelling van de betreffende ploeg ( O9 : u28) als de lijst E en K 9:22 als de het systeem opstelling in cel D 4

Als je een andere wedstrijd invult in cel D3 veranderd ook de naam boven de ploeglijst.
 

Bijlagen

  • Opstelling met tab per systeem (1).xlsx
    15,3 KB · Weergaven: 21
De opstelling die je wilt hebben in tabblad 'opstelling' zijn eigenlijk 2 foto's een voor het rode team en een voor het gele team.
De foto's worden gehaald uit de diverse tabbladen.

Cellen E9 en J9 bepalen uit welke tabbladen de foto's getoond moeten worden.


Het voordeel van emields bestand is inderdaad dat het maar 1 tabblad nodig heeft.
Nadeel echter is als je iets aan de plaats van de diverse spelers (dus de opstelling) veranderd je alle formules moet veranderen.

Voor mijn bestand zijn de voor- en nadelen net omgekeerd.
 
Dat is het

Hallo Emields,

Dit is eigenlijk wat ik zoek. Alles op 1 blad.
Nu is er wel nog een opmerking dat niet altijd de spelers met 1 t/m 11 spelen. Is dit eenvoudig aan te passen?
En als er nog een soort van nieuwe opstelling zou komen kan ik die eenvoudig toevoegen?
En ik wil graag de afbeelding met opstelling verplaatsen naar onderkant spelers.
En ik wil van de uiteindelijke rapportage een powerpoint maken. Daar moeten dan de opstellingen die rechtsboven staan niet op komen te staan.

En Popipipo,

IK wil je ontzettend bedanken voor je hulp.

Harry
 
Als er ook anderen mogen reageren dan:
Bestudeer de formules eens in relatie tot de vraag. Ik weet weinig van voetbal maar volgens mij is de startopstelling altijd 11 tegen 11. Welk rugnummer er speelt is denk ik wat jij bedoelt maar heeft niets met het spelsysteem te maken.
De spelsystemen staan nu in de range N1:Y7 dit kan kan je natuurlijk overal neerzetten en aanvullen. Wel zal je dan de formules aan moeten passen.
Er staat geen afbeelding in het het bestand van @emields dus moet je weer even de formules proberen te begrijpen. Kan je het overal neerzetten.
Wat Powerpoint er mee te maken heeft lijkt mij vooralsnog totaal niet relevant.
 
Antwoord

Natuurlijk mogen anderen reageren.
En ik begrijp heel goed wat je bedoelt met formules begrijpen. Dat is ook iets wat ik graag wil zodat ik dit in de toekomst vaker kan gebruiken.
Ik begrijp tot nu toe alleen de beginners formules. Hoe kan ik de formules vinden.
 
Dank

Ik ben nu zeker op de goede weg met deze sheet. Ik wil er nu zelf 1 maken aan de hand van het gekregen bestand. Want wil de kolommen wat netter maken door cellen samen te voegen etc zodat het er gelikt uit komt te zien.
Is het mogelijk om een samengevoegde cel(cq cellen) ook een breedte te geven of moet ik dat delen door het aantal cellen die ik gebruik?
Wil er echt een uitgebreid bestand van maken zodat ik het op mijn tablet goed kan gebruiken en dat het klaar is voor versturen. Zonder dat ik nog aanpassingen moet doen thuis. Misschien ben ik te secuur wat dat betreft maar ja zo is het nu eenmaal.
 
Vermijd het gebruik van samengevoegde cellen, gebruik liever de optie verdeeld over selectie. exel kan niet zo goed overweg met samengevoegde cellen.
 
onzichtbaar

Hoe kan ik in de bijgevoegde sheet de donkergroene cellen onzichtbaar maken voor als ik een print wil maken van deze sheet.
Is er ook een mogelijkheid om op de opstellingssheet een speler te volgen waarbij ik dan in de sheet land cq competitie de speler tevoorschijn krijg en gelijk basis dingen ingevuld zijn.
Voorbeeld: Als ik nummer 3 een kleur geef en de gegevens die in die rij staan al overgenomen word in de andere sheet? Zoals geboortedatum/club/positie maar ook gelijk op de juiste sheet dus als bij soort wedstrijd ingevuld staat als in voorbeeld dit ook gelijk bij een interlandsheet komt te staan of competitie dan bij competitiesheet( champions league en europa league is ook competitie).

Harry
 

Bijlagen

  • Opstelling met tab per systeem (1) - kopie - kopie.xlsx
    29,7 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Zet de groene cellen buiten je printbereik of op een apart blad.
Als je bepaalde vaste gegeven van een speler automatisch wil ophalen zal je deze eerst in een aparte tabel moeten zetten. Vervolgens kan je dan met b.v. VERT.ZOEKEN() deze gegevens opzoeken.
 
Waarschijnlijk bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Opstelling met tab per systeem (1) .xlsm
    33,6 KB · Weergaven: 38
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan