Velden uit variabele tabellen gebruiken in een formulier of rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonp60

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Berichten
136
Hallo,

Ik heb een vraag m.b.t. het opnemen van gegevens van een gerelateerde tabel. Zie afbeelding voor de gelegde relatie.

Relaties.jpg

Is het mogelijk om in een formulier of rapport alleen die records op te nemen die van toepassing zijn?

M.a.w. als ik een "verzamelformulier" of een "verzamelrapport" open met de qry "Zoeken op werkordernummer" wil ik alleen gegevens uit bijv. de tabel Spiegel zien als het Werkordernummer overeenkomt met de tabel Werkorders. Zit er geen spiegel in de werkorder, maar wel een paneel dan wil ik dat paneel zien en de spiegel niet.
Ik heb nu een formulier/rapport waarbij ik velden uit alle 4 de tabellen heb opgenomen, maar velden uit de tabel Glas, Spiegel en/of Paneel blijven dus leeg, omdat de optie niet van toepassing is.
Ik wil alleen velden in het formulier/rapport hebben staan die ook daadwerkelijk gevuld zijn. Ben benieuwd naar de reacties.

Groet
 
Je relaties zijn nogal onzinnig (volkomen nutteloos namelijk) en je tabellen in mijn ogen ook. Al je artikelen horen thuis in één tabel, niet drie. En volgens mij los je daar je probleem ook gelijk mee op. Verdiep je eerst in normaliseren, voordat je dit soort constructies gaat bouwen :).
 
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, maar hoe krijg ik dan bijv. 1 spiegel en 1 paneel op een formulier of rapport
 
Je zult aan je tabel een extra veld moeten toevoegen waarin je het artikel selecteert. Daar kun je dan op filteren. De veldnamen (Aantalpanelen, Aantalglas, Aantalspiegel etc) moet je dan ook ‘neutraliseren’ (Aantal in het voorbeeld).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan