Temperatuur MB aan de hoge kant.

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Hallo, Zie hier het temperatuuroverzicht van de pc Temperatuuroverzicht PC met Speccy.jpg met Speccy. Als ik de pc opstart en naar een website ga schiet de temperatuur meteen naar 59-60C. Hen ong. 1 1/2 week geleden een sys ventilator ingebouwd maar de temperatuur van het MB blijft hoog. Heb de stof met perslucht weg geblazen, het de koelpasta van de CPU vernieuwd ( en van de grafische kaart) maar niets helpt.

Het betreft dit MB MB specs.jpg

Als ik een game speel en de hardware belast wordt de temp van de CPU al snel 57C, het MB 67C en de GPU 78-80C.
Waar kan dit evt. aan liggen en wat kan ik nog doen om de temperatuur van het MB te verlagen?
 
Voel ff met de hand hoe warm het moederbord is..... en ook ff het koelblok van de CPU...
Allemaal handwarm.... nisk aan de hand valse metingen......
Die van CPU geeft 40ºC dus je weet wat je verwachten kunt dus al die kokend heet is ... mag je je meer zorgen maken dan die T v/h moederbord....
 
Ik heb hier precies overeenkomstige waarden. Waar zou koeling vandaan moeten komen nu het in huis 29 graden is? Een niet goed werkende temperatuursensor heeft meestal een vaste waarde en bij Speccy zie je temperatuurschommeling.

Probeer wat aan de koeling te doen, vooral bij de grafische kaart. Wat je moet voorkomen dat is dat lucht in de kast steeds verder wordt opgewarmd doordat het rond gaat. Er moet dus verse lucht de kast in gaan, dat kan met een case ventilator, bij voorkeur ter hoogte van de grafische kaart, of met een luchttunnel. Luchttunnels kunnen bij veel kasten worden aangebracht op het zijpaneel als daar gaten zitten en komt dan uit boven de ventilator van de processor. Anders kan je nog een ventilator op de kast richten en in de setup de grenswaarden van temperatuur zo instellen dat ventilatoren eerder sneller gaan draaien. Voor de grafische kaart kan dat misschien in het stuurprogramma.
 
at BikerBill (P.S. wat rij jij?)

Ik ben een sufferdje, dat van MSI Forum had ik zelf moeten bedenken. Heb de Bios temperatuur bekeken en dan duurt het natuurlijk een paar seconden voordat het Bios scherm op het beeldscherm verschijnt. Maar van Speccy 63C geeft Bios een keurige 37C temperatuur van het MB aan. De Cpu geeft 57C aan, maar die moet dan ook werken bij het opstarten.


at route99 heb beide vastgepakt en zowel het CPU blok alsmede MB zijn niet heet.
at Alfred 2, zal hier aan gaan werken.
Dus foute meting. Allen hartelijk dank voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan