Inbox hoofd-account wordt niet meteen 'gevuld' (imap)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauvan

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
Berichten
136
Mijn Outlook synct met 5 postbussen. Imap.
Alle 5 de Inboxen staan in Favorieten (hoewel dat er nu weinig toe doet).
De eerste is mijn primaire e-mailadres en dus start Outlook dan ook in deze inbox onder Favorieten. Die synct wel, maar ik zie geen resultaat: het wordt niet aangevuld met nieuwe mail!

Wat ik telkens doe is eerst naar een (of meer) andere inbox(en), die dan netjes worden gevuld met nieuwe mail. Vervolgens ga ik terug naar de primaire inbox en dán pas wordt die ook aangevuld met nieuwe mail.
Ik heb alles nagekeken, maar snap niet waarom die niet meteen vult.
Wat zie ik over het hoofd?
 
Nee, dat zijn verwijzingen naar (standaard) instellingen voor Outlook.com (heb ik niet), Gmail (heb ik wel en werkt ook).

Alle instellingen naar mijn accounts (4x eigen domeinnaam, 1 keer Gmail) staan goed. Dat is het probleem niet. Toen ze nog met POP3 werden benaderd gaf het ook nooit problemen.
Het is puur en alleen dat Outlook het vertikt om na starten van het programma meteen de inbox aan te vullen na sync.
Ook als ik mijn primaire postbus wijzig gebeurt hetzelfde: ik moet eerst met een muisklik naar een andere map of postbus, dan weer terug en dan werkt het.

Ook typisch is dat als ik in de primaire inbox blijf staan en ik gooi bijvoorbeeld een bericht weg, dat-ie dan pas aanvult.

M.a.w.: je moet eerst een willekeurige actie in de applicatie uitvoeren en dan pas komt de mail binnen. De synchronisatie doet-ie echt wel goed bij het opstarten.
 
Dan wellicht toch deze: [FONT=&quot]Bij een IMAP account wordt er gesynchroniseerd met de mailserver, vandaar. Je zou dus in plaats van die IMAP account weer een POP account kunnen gebruiken. Toevoegen via Configuratiescherm (pictogram weergave) -> Mail..., een POP account haalt berichten van de server af. Vergelijk: [/FONT]https://www.msoutlook.info/question/705
 
POP3 haalt de mail van de server tenzij je aangeeft kopieën te willen laten staan. Dan loop je uit sync als je lokaal weer verwijdert.
IMAP heb ik juist gekozen om niet meer afhankelijk te zijn van de lokale opslag én omdat ik met mobiel en tablet buiten nog steeds bij mijn mail kan.
Dus terug naar POP2 is geen optie.
 
Nothing works :(
Ik gebruik Office 2013.
Ik zoek nog verder...
 
Ook niet.
De mail is er namelijk wel! Bij het starten van Outlook 2013 synct-ie meteen.

Outlook laat gewoon de nieuwe mail niet meteen zien in de map waarmee je opstart. Die map kan je aanwijzen via Opties = Geavanceerd.
Ik heb nl. getest en geprobeerd die opstartmap te veranderen en dan verplaats ik het probleem dus daarnaartoe. Lijkt toch een bugje. En heeft niet te maken met Primair account.
 
Als je in Outlook meerdere pst bestanden hebt, is het handig om te openen in een bepaalde map. Je kunt Outlook zo instellen dat hij opent in een bepaalde map.
Ga bovenaan naar Extra en kies Opties. Kies overige en bij het kopje Algemeen Geavanceerde opties. Met de bladerfunctie bij Opstarten in deze map geef je de map aan. Is het dat dan?
 
Nog steeds niet opgelost.
Het is niet per se mijn hoofdaccount. Het is gewoon één van de 5 die dit doet. Alle anderen doen het prima.
Onderling verschillen ze ook niet, op de naam na: zelfde poortnummers voor inkomend en uitgaande post. Domein is ook hetzelfde.
Het falende e-mailadres doet het trouwens prima op Android en OIS.

Als je in Outlook meerdere pst bestanden hebt, is het handig om te openen in een bepaalde map. Je kunt Outlook zo instellen dat hij opent in een bepaalde map.
Ga bovenaan naar Extra en kies Opties. Kies overige en bij het kopje Algemeen Geavanceerde opties. Met de bladerfunctie bij Opstarten in deze map geef je de map aan. Is het dat dan?
Dat staat al goed. En het zijn OST-bestanden. IMap dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan