Video speelt "blurry/schokkerig" af op Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard69

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Berichten
194
Ik heb een Desktop okt. 2016 (Medion) Windows 10 64 bit.

Video's van mijn net aangeschafte Smartphone (Huawei P30 Pro) op mijn desktop gedownload. Sommige video's spelen "blurry/schokkerig" af.. Andere weer prima..? (Op mijn Smartphone alles prima met afspelen!).
Op mijn PC/Desktop geen problemen met framebreedte 1920 x framehoogte 1080.
Wél problemen met: framebreedte 3840 x framehoogte 2160 (= 4 K, meen ik?)

Problemen met "Windows Media Player" (12.0.17134.799) én met "Films en TV".
Irfan View doet het deels goed: moet wel de 'zoom in'van 100 naar 110 zetten. Én sommige video's worden gekanteld afgespeeld (dit zijn video's die ik verticaal heb opgenomen, dus niet in de breedte, hopelijk wordt dit begrepen).

Is er een oplossing om mijn video's (4 K meen ik..?) goed te kunnen afspelen, ook niet-gekanteld..?

alvast bedankt voor het meedenken hierover!
 
Kunnen je beeldscherm en je videokaart 4K aan?
 
Die kaart ondersteunt inderdaad 4K.
Doet je monitor dat ook?
 
Dat plaatje zegt niets over je beeldscherm, dat is de videokaart.
Mijn punt is dat als je beeldscherm het niet ondersteund je inderdaad schokkerig beeld kan verwachten.
 
ik heb een medion monitor feb 2011 aangeschaft

ScreenHunter_85 Jul. 30 14.20.jpg

sorry, dit bedoel ik:d
 
Dat is dus inderdaad geen 4K beeldscherm.
 
medion monitor feb 2011 aangeschaft

Ja denk ik, er staat ook bij de specs: Maximale resolutie 1920 x 1080 pixels. Bedoel je dit?? Is dit hetzelfde als framebreedte/hoogte voor video?
Maar goed, blijf ik het toch vreemd vinden dat Irfan View het wel deels doet, wat ik al eerder schreef:
Irfan View doet het deels goed: moet wel de 'zoom in'van 100 naar 110 zetten. Én sommige video's worden gekanteld afgespeeld (dit zijn video's die ik verticaal heb opgenomen, dus niet in de breedte, hopelijk wordt dit begrepen).

Dus het ligt aan mijn beeldscherm, begrijp ik. Oplossing? Een ander type beeldscherm dan maar? Welke zijn goed en niet te duur..??!

Oké, bedankt voor al je antwoorden en het meedenken.

groet, Gerard
 
Ik zou er niet om die reden in investeren maar de telefoon zo instellen dat hij HD opnames maakt in plaats van UHD.
Ik neem aan dat dat een mogelijkheid is die de telefoon biedt.
Het verschil is op je telefoon en je beeldscherm toch niet te zien.
Dat is pas zichtbaar bij een groot TV scherm die UHD ondersteund.
En dan heb ik het over TV schermen van minimaal 55 inch.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk! Had mijn smartphone inmiddels al op HD (1920 x 1080 frames) ingesteld.
Dit werkt perfect op mijn huidige monitor en het verschil is dan niet te zijn qua kwaliteit.

bedankt voor je tips

gr. Gerard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan