Google sheets formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloemenman

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2012
Berichten
118
Beste helpers,

Ik gebruik al een tijdje google sheets om bestanden te delen, alleen ben ik nog onbekend met programmeren.
Is er iemand die een formule voor mij kan maken zodat ik deze direct kan gebruiken?

Ik maak in Sheets een prijzenlijst. Nu wil ik graag een formule waarmee ik prijskaartjes kan printen van gegevens uit de prijzenlijst.
Mijn gedachten is op een tabblad de prijslijst en een ander tabblad het printvel. De kaartjes op dit printvel moeten uit 2 kolommen en 15 regels bestaan.

De formule moet het volgende doen,

zodra ik in een regel vandaag een prijs in kolom D (vanaf D3) heb aangepast en kolom B (vanaf B3) is gelijk aan "1" moet in het eerste vakje van het printvel de gegevens, die horen bij de gewijzigde prijs, worden ingevuld. Deze gegevens zijn de "omschrijving" uit kolom "A", de prijs uit kolom "D" en de omschrijving uit kolom "E". Wanneer de prijs vandaag niet gewijzigd is moet er geen kaartje worden ingevuld.

Zodra ik een prijs in de volgende rij van de prijzenlijst heb gewijzigd moet op het printvel het volgende kaartje worden ingevuld. En zo verder.

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb omschreven, ik weet namelijk ook niet hoe ik een voorbeeldje kan voegen bij mijn vraag.
Ook weet ik niet goed of ik deze vraag wel in de juiste categorie heb geplaatst.

Ik ben benieuwd
 
't is wel een lang verhaal. Een voorbeeld met jouw stamdata kan je altijd plaatsen. Kan je niet net als in Office een document samenvoegen met Google Docs?
 
Dankjewel VenA ben niet bekend met docs helaas. Kan je daar mee wat ik bedoel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan