Afbeelding vergroten in een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beuk65

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2016
Berichten
2
Hallo ik heb een formulier waar ik verschillende kleine afbeeldingen wil plaatsen. Nu wil ik als ik op zo'n afbeelding click dat de afbeelding wordt vergroot. Ik heb geprobeerd om dit simpel te doen in een macro maar dit lukt niet iemand een idee?
 

Bijlagen

  • 31-7-2019 11-39-48.jpg
    31-7-2019 11-39-48.jpg
    21,3 KB · Weergaven: 40
Macro? Jak :). Ik denk niet dat het met een macro kan, maar ik ga mij daar niet eens in verdiepen. Al was het maar omdat ik een gruwelijke hekel aan macro's heb :D. Ik zou deze werkwijze (vergroten van de afbeelding op het actieve formulier) namelijk niet gebruiken.

Om te beginnen: je hebt geen idee wat de consequenties zijn voor je onderliggende formulier. Die 'thumbnail' plaatjes staan natuurlijk niet op dezelfde plek (dan zie je alleen de bovenste) maar onder of naast elkaar. Je kunt nog wel ongeveer berekenen hoe groot een object (plaatje) wordt, maar je moet dus ook rekening houden met de beschikbare ruimte op dat formulier. Simpel uitgelegd: als je formulier 1000 pixels breed is, en er 5 plaatjes naast elkaar staan van 150 pixels breed/hoog, en de eerste staat op 100 pixels van de klantlijn, dan kun je die met goed fatsoen dus zo'n 800 pixels breed maken (hou je 100 pixels over aan beide kanten). De meest rechter mini (ook 100 pixels breed) staat dan op zo'n 700 pixels van de linker kantlijn. Wil je die óók 800 pixels breed maken, dan is je formulier 600 pixels te smal. En dan hebben we het nog niet eens over de hoogte van het formulier gehad...

Ik gebruik dit principe regelmatig (op een plaatje klikken om uit te vergroten) maar ik gebruik een los 'popup' formulier waar de afbeelding op kom te staan. Het formulier bevat dus een afbeeldingsobject, dat ik vul vanuit de mini en waarbij ik de afmetingen meegeef aan de popup. Die past de grootte van het formulier dan netjes aan de afbeelding aan. En bij een klik op de popup verdwijnt het formulier weer. Is wat mij betreft de mooiste oplossing. En je hebt er geen macro bij nodig :). Wel VBA code natuurlijk :D.
 
Ok bedankt voor je reactie ik ga het eens op die manier proberen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan