• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celinhoud van formule met een standaard waarde verhogen via Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2019
Berichten
3
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig om een Macro te maken waar ik niet uit kom. Kon nergens snel een antwoord vinden.
Ik moet wekelijks voor mijn werk uit een groot schema inkoophoeveelheden halen voor bepaalde artikelen. Dit word per week ingedeeld.

Als ik de macro activeer wil ik graag dat HU$5:HU$148 7 kolommen opschuift dus bijv naar IB$5:IB$148.
=SOMMEN.ALS(overview!HU$5:HU$148;overview!$E$5:$E$148;$A10)

Eventueel (indien makkelijker) kan het ook met een verschuiving en dat nummer 7 per macro activiatie +7 opteld.
=SOMMEN.ALS(VERSCHUIVING(overview!HU$5:HU$148;0;7);overview!$E$5:$E$148;$A6)

Alvast bedankt!
 
Je zou natuurlijk ook naar de laatste ingevulde cel (kolom HU) kunnen/opvragen met je macro kijken en daar dan 7 bij tellen.
Staat de formule zo in de macro?
 
Ik heb nog geen concrete macro. Ik ben nogal nieuw met deze tool maak ze soms met de opnemen functie, maar meer niet.
 
Zonder een representatief voorbeeld bestand zal het gokken worden.
 
Volgens mij zit het bestand niet helemaal lekker in elkaar. Maar 143 rijen en al 229 kolommen? Dit kan kan vast logischer.
 
Hallo Vena,

Het zijn ongeveer 150 producten waarvan een dagelijks productie schema word bijgehouden in excel.
Dit word jaarlijks gedaan vandaar zoveel kolommen.

Emields,
Ik kan nou niet echt dit bestand laten zien. Ik zou misschien een voorbeeld kunnen maken, maar is het niet mogelijk om cel te laten verspringen met een druk op de knop?
Ik hoor het graag.
 
ja, het is mogelijk om de inhoud van een cel te verplaatsen, maar we moeten dan wel weten of de formule moet verplaatst worden of enkel de waarde. moet in de oude cel de formule blijven staan of moet de cel worden leeggemaakt?

kortom teveel vragen om te gokken naar een correcte oplossing


Een voorbeeldbestand moet uiteraard geen privé informatie bevatten maar is best zo gemaakt dat het de werkelijke situatie evenaart.
 
Is deze oplossing misschien een alternatief?
 

Bijlagen

  • Book Rikt.xlsm
    54,5 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan