Laptop batterij laad niet meer op ook niet na vervanging batterij.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sleutelmen

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2012
Berichten
152
Hallo,
Ik heb een probleem.
De batterij van mijn laptop wordt niet opgeladen. Er staat in Windows 100% opgeladen, aangesloten. Maar de batterij is volgens Ubuntu 0% en wordt niet opgeladen hoe lang ik ook wacht. Ik heb daarom een nieuwe batterij erin gezet maar dat heeft niet geholpen.
Weet iemand wat hiervan het probleem is?

Als ik de stekker uit de laptop haal dan gaat de laptop gelijk uit.

Laptop type:
Medion Erazer p6661.
 
Resetten is een mogelijke oplossing. Voor een reset moet je de accu er niet alleen uithalen maar de laptop ook van de daarin opgeslagen spanning ontdoen. Dit doe je door herhaaldelijk en ook wat langer op de Aan/Uit knop te drukken en even te wachten. Ik hoop dat de laptop het daarna weer doet, met ongeacht welke batterij. Anders op het consumentenrecht beroepen en de winkelier zal een oplossing moeten verzinnen die jou niets kost of een evenredig bedrag terug geven. Een apparaat moet doen wat je er van kunt verwachten gedurende de tijd die daarvoor staat. Een laptop koop je voor meer dan tien jaar.
 
Is er voor deze laptop wel Linux software beschikbaar via Medion, en dan specifiek gericht op de Medion-applicaties zoals die er voor Windows zijn..?
Toestel wordt nl. standaard uitgeleverd met Win 10 Home.
 
Hallo

Hoe oud is dit toestel ?

Een korrekt behandelde laptop batterij gaat meestal 3 jaar mee. (vanaf dan gaat de capaciteit drastisch omlaag)

Doe je er langer mee , is dit uiteraard meegenomen.

Een batterij die altijd 100 % opgeladen is , en veel te warm is , zal deze leeftijd zeker nooit halen.


Een laptop laad de batterij op , zelfs uitgeschakeld ...

Kun je controleren d.m.v. een l.e.d. die het opladen aanduid.

Of deze medion ook een indikatieled bezit weet ik niet , maar zo goed als zeker wel ....


Er kan hier heel veel aan de hand zijn ...
---------------------------------------

* Originele batterij defekt (kortgesloten) , waardoor de oplaadelektronika permanent in een kortsluiting vermogen heeft gepompt

---> oplaadelektronika (motherboard defekt)

Dit kun je controleren door de klemspanning van de batterij te meten met multimeter ... deze een poosje te laten opladen en dan terug eens te meten (controleren indikatieled)



* Slecht kontakt batterij kontakten ...

Met uitgeschakeld toestel de batterij eens een paar keer in/uitpluggen ... (controleren indikatieled)



* Een versleten batterij ... reden ??? (1 defekte cel is genoeg)

Het vervangen van deze zou de oplossing moeten zijn ...

Indien een namaak batterij , kan er verkeerde firmware in de batterij aanwezig zijn , waardoor er geen communicatie is tussen laptop/batterij.


Geen oplaadindicatie in win of linux kan zoals reeds eerder vermeld een driver probleem zijn ...


Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn ... laten uitvoeren door iemand die weet met wat hij bezig is.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.


p.s.

Indien ik een gok moet wagen ---> verkeerde firmware in de batterij , met gebrekkige / onvolledige communicatie .



Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan