van gforce naar ati en geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
525
Hoi mensen,

Gisteren kwam ik voor een raadsel te staan.

Ik had gisteren mijn huidige videokaat (gforce GT 230) verwisseld voor een ati radeon 5870.
Ik was gisteren vrolijk aan de slag gegaan qua driver installeren en instellen.

Na de hand dacht ik pc staat aan en dan zet ik lekker een liedje op van youtube. Ik kwam toen tot de ontdekking dat het geluid het niet meer deed. Voor de wisseling deed het geluid het 100 procent. Ik heb een onboard geluidskaart. Ik dacht huh heb ik het plugje niet in het goede gaatje gedaan maar dat was wel zo. Toen heb ik de oude kaart er weer ingedaan en geluid doet het weer gewoon.

Kan iemand mij uitleggen wat er hier verkeerd gaat?

Alvast bedankt !
 
Ik denk dan aan conflicterende kaarten.
Als je van beide kaarten de drivers in apparaatbeheer verwijdert en direct opnieuw opstart.
Dan worden de drivers bij het opstarten opnieuw geïnstalleerd. Opnieuw opstarten is niet perse nodig, het kan ook zonder opnieuw opstarten. Maar ik geef de voorkeur aan opnieuw opstarten. Dan is ook alles uit het geheugen en je begint met een "frisse" computer.
 
Ik denk dan aan conflicterende kaarten.
Als je van beide kaarten de drivers in apparaatbeheer verwijdert en direct opnieuw opstart.
Dan worden de drivers bij het opstarten opnieuw geïnstalleerd. Opnieuw opstarten is niet perse nodig, het kan ook zonder opnieuw opstarten. Maar ik geef de voorkeur aan opnieuw opstarten. Dan is ook alles uit het geheugen en je begint met een "frisse" computer.

Dank je wel voor je antwoord maar de oplossing is simpelere. Ik moest het geluid gewoon op de geselecteerde zetten en klaar is keesje. speakers realtek.png
 
Nou, nog beter. Als hij het maar doet.
Net zoiets als brommer uit elkaar halen omdat hij het niet doet en er dan achter komen dat de benzine op was....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan