Kleuren toekennen in word bestand obv gegevens in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

BirgitAntonissen

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2019
Berichten
11
Hi,

Wij hebben een excel bestand waarin allerlei pallets staan. Iedere pallet heeft een uniek nummer en unieke eigenschappen. Wij hebben per product een kleur en per klant een kleur. Dit gebruiken wij om zogenaamde palletkaarten uit te printen en op de pallets te bevestigen. Nu zouden wij graag ipv per ras een ander bestand, één bestand willen welke de kleuren van de rassen overneemt en de kleur van de klant. Deze kunnen we dan in aparte kolommen in excel zetten. Via verzendlijsten halen wij de gevraagde nummers met de bijbehorende gegevens op en printen we de palletkaarten in één keer uit.

Heeft iemand enig idee of ik een kolom in Word een kleur kan geven obv kleurcodes die in een kolom in excel staan?

Groeten,

Birgit
 
Hallo Birgit, allereerst welkom bij HelpMij! Het antwoord op je vraag is in essentie vrij simpel, en voor jou waarschijnlijk teleurstellend: dat kan niet namelijk. Althans: niet zonder veel moeite. Met <Afdruk Samenvoegen> (Verzendlijsten) haal je alleen de onderliggende gegevens op, nooit de opmaak. Anderen liepen daar al eerder tegenaan, bijvoorbeeld met cellen die een specifieke opmaak hebben, die je dus ook kwijt raakt als je gaat samenvoegen.
Je zult het dus op een andere manier moeten oplossen. Eén methode zou kunnen zijn, als het om niet teveel kleuren gaat, om dat middels Als..Dan..Anders velden in te regelen, al heb je dan een beperkt aantal formules die je kunt nesten. Vandaar dat ik ook om het aantal kleuren vroeg.
Zijn het teveel kleuren, dan moet je dus al gaan programmeren. Dat kan wel natuurlijk, maar dan wordt het een stuk ingewikkelder. In dat geval kun je ook beter voorbeeld bestanden meegeven, zodat we met de gebruikte documenten aan de slag kunnen. Die moeten dan uiteraard wel gestript worden i.v.m. de AVG, dus met geanonimiseerde data.
 
Reactie

Dankjewel voor je snelle reactie. Inmiddels heb ik de bestanden geanonimiseerd. Nu zou ik ze wel hier op het forum willen zetten, maar kan ik deze daarna nog wel verwijderen van dit forum?

Alvast bedankt.

Groeten.
 
Dat is geen probleem; je kunt een bestand gewoon uploaden, en als jij dat wilt kun je het ook weer verwijderen. Dan geven wij wel aan dat we het bestand hebben opgehaald. Een alternatief kan nog zijn dat je een Fileshare gebruikt; daar staan bestanden sowieso maar een week op de server (doorgaans, dat kan uiteraard wisselen per fileshare server). Dan hoef je je over het verwijderen verder geen zorgen te maken.
 
Laat je mij even weten als je ze gedownload hebt? Dan verwijder ik ze direct weer.

In de bijlage vind je 3 bestanden:
- Palletkaart Helpmij Forum (dit is het word bestand vanuit waar we alle kaarten afdrukken) Selecteer hiervoor het excel bestand en dan het tabblad lijst voorraad
- Plantenpaspoort Helpmij Forum (hierin zetten we eigenlijk de voorraad met unieke pallet nummers)

Het derde bestand is even een schetsje van wat we graag zouden willen. We willen wellicht ook met 2 kleurcodes per klant gaan werken zodat we wat meer combinaties kunnen gaan maken. Het is namelijk nu soms onhandig om met licht - midden - donker kleuren te werken en is niet overzichtelijk. Er wordt met kleuren gewerkt omdat in de koelhuizen alles heel hoog staat en dingen niet altijd te lezen zijn. Daarom zijn de kleuren fijn dat het zo opvallend is.

Hopelijk snap je een beetje het principe :) Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de bestanden opgeslagen :). Zal er vandaag/morgen naar kijken!
 
Super! Ik heb de bestanden inmiddels verwijderd. Hoor het graag als er nog vragen zijn of iets dergelijks.
 
Had er even geen tijd voor, maar ik zal er vanavond weer naar kijken!
 
Is wel wat lastiger dan gedacht :). Kost een bietje tijd :D.
 
Dag Octafish. Ik zou graag willen weten of het mogelijk is of niet anders dan moeten wij naar een andere oplossing gaan zoeken. Ik waardeer heel erg je hulp hoor :) Alleen we hebben niet heel veel tijd meer.

Alvast dank.
 
Ik heb de laatste tijd wat weinig tijd gehad om er naar te kijken, maar ik zal dat vanavond inhalen :).
 
Laatst bewerkt:
Dag Route99,

Bedankt voor je reactie.

het gaat om verzendlijsten waar wij dus niet alleen gegevens willen kunnen ophalen van excel maar bijv ook een kleurcode die dan in excel staat om willen laten zetten naar een vak in die kleur. Of de opmaak van een cel kopieeren.

Je link gaat over de exceltabel in word linken. Maar verzendlijsten werkt weer anders..
 
Hi iedereen,

Is het niet anders mogelijk om bijv door middel van verzendlijst dus een bepaald getal/woord in word te krijgen en vervolgens word dat tekstvak in een kleur aan te laten passen? Heb zelf echt van alles geprobeerd maar kom hier niet aan uit... Hulp is meer dan welkom!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan