WhatsApp berichten weer terugplaatsen na een smarthpone wipe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benno_13

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2005
Berichten
76
Hi iedereen,

Hier een vraagje over het importeren van eerder verwijderde WhatsApp berichten op een "schone" telefoon. Ik hoop dat jullie hier verstand van hebben. Bij deze vraag hoort een klein beetje context, dus bij deze:

Context: Ik ga aan het einde van de maand over naar een Nokia “dumbphone” (3310 3G) zonder WhatsApp of andere apps. Mijn huidige smartphone, een Samsung Galaxy S7, zal ik dan gaan wissen om hem ofwel door te verkopen ofwel in de kast te houden voor absolute noodgevallen. Ik maak elke maand een handmatige back-up (niet via de Google Drive Cloud) van mijn WhatsApp chats – deze back-up komt dan op mijn mobiel in de map “Databases” te staan in enkele msgstore.db.crypt12 bestanden, die ik dan kopieer naar mijn PC.

Ik zal wel voor het wipen aan het eind van de maand uiteraard een hele back-up maken van mijn mobiel, zodat ik ooit nog mijn WhatsApp account kan reanimeren. Ik zal na die berichten back-up, maar voor het schoonmaken van mijn mobiel, via de app mijn WhatsApp account sluiten (om misverstanden te voorkomen, zodat ik niet meer bij contacten in hun WhatsApp contactenlijst blijf staan).

Vraag: als ik later weer WhatsApp installeer op deze G7 telefoon, zal ik dan weer gewoon al mijn berichten kunnen importeren door de *. db.crypt12 bestanden terug op mijn telefoon te kopiëren? Ik zorg er ook voor dat ik tijdens de back-up straks, de huidige APK versie van de op mijn mobiel geïnstalleerde WhatsApp versie mee zal nemen, zodat ik die in de toekomst kan gebruiken om backwards-compatibility issues te voorkomen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties/gedachten!

Met hartelijke groeten,

Ben.
 
Je moet dan op de foon Whatsapp opnieuw installeren en daarna in de map databases het bestand msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 hernoemen naar *. db.crypt12.
Dan komt je hele chatgeschiedenis weer terug bij het openen van Whatsapp.
Heb dit onlangs nog zo gedaan op een S5 Neo.
 
Je moet dan op de foon Whatsapp opnieuw installeren en daarna in de map databases het bestand msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 hernoemen naar *. db.crypt12.
Dan komt je hele chatgeschiedenis weer terug bij het openen van Whatsapp.
Heb dit onlangs nog zo gedaan op een S5 Neo.

Dankje voor de snelle reactie Scrapheap! Goed om te weten dat het op die manier werkt (*Mochten andere mensen hier nog iets aan toe te voegen hebben, dan hoor ik het uiteraard graag!*). Wat is de reden eigenlijk dat ik die chatbestanden moet hernoemen (als ik je antwoord goed begrijp, naar een willekeurige bestandsnaam)? Werkt het spul niet als ik het gewoon 1-op-1 verplaats?

Groetjes,

Ben.
 
Excuus, my bad.. :eek:
Geen willekeurige bestandsnaam maar msgstore.1.db.crypt12....
Dat is de naam van de database die na nieuwe installatie als meest recente database wordt aangemaakt, daarmee wordt dat bestand dus het eerste wat Whatsapp inleest bij het voor het eerst opstarten..
 
Hi Scrapheap,

Dankjewel voor de verduidelijking! Om het nog iets concreter te maken: ik heb op dit moment twee crypt12 bestanden in de map Databases staan: msgstore.db.crypt12 en msgstore-2019-07-13.1.db.crypt12. Die tweede is waarschijnlijk van een tussentijdse back-up. Hoe zou jij adviseren dat ik deze beide nu zou hernoemen?

Groetjes,

Ben.
 
Je kunt niet àlle berichten restoren, het 2e .crypt bestand is een backup die is gemaakt op 13 juli......
In msgstore.db.crypt12 staan alle oude chats tot het moment van verwijderen en opnieuw installeren.
De tussentijdse backup zal die oude chats, normaliter, niet bevatten maar dat kun je testen door beide bestanden naar je HDD te kopiëren en ze dan 1 voor 1 terug te zetten in de map databases van Whatsapp.

Ik heb dat ook zo gedaan en voor het overschrijven van dit bestand op de telefoon, Whatsapp geforceerd laten stoppen onder "Applicatiebeheer" .
Dan bestand kopiëren en Whatsapp starten en kijk of je alle oude chats terug hebt.
Zo kun je hetzelfde doen met het bestand van 13 juli, dat moet je dan eerst hernoemen naar msgstore.db.crypt12 en daarmee overschrijf je dan het bestand in de map databases op je foon.

Maak desnoods een dubbele kopie van deze bestanden voor je gaat hernoemen, mocht het onverhoopt niet het verwachte resultaat opleveren, dan heb je in elk geval de 2 originele bestanden nog om terug te zetten :thumb:
 
Wow, hartstikke bedankt voor deze tips en uitleg! Ik ga dit aan het eind van de maand proberen!!! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan