Foutmelding bij berekenen in subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonp60

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Berichten
136
Hallo

Ik wil een berekening uitvoeren in een doorlopend subformulier. De velden die gebruikt worden om te rekenen staan in het formulier en de uitkomst van de berekening moet in het subformulier geplaatst worden. Het subformulier is gerelateerd aan het formulier met het veld Werkordernummer. De records in de tabel Werkplaats zijn gerelateerd aan de tabel Werkorder met eerdergenoemd veld.
Ik heb dit eerder gedaan met een doorlopend formulier en hier werd alleen het 1e record berekend en de overige 2 niet.
Nu dacht ik het te doen met een subformulier, maar krijg ik een foutmelding zoals vermeld in de afbeelding.
Wat doe ik fout?
Foutmelding.jpg

Groet
 
Volgens de foutmelding staat er geen kontrole-element met de naam DeurHoogteinmm op je hoofdformulier, misschien een typfout?

vrGroeten
Noëlla
 
Hallo Noëlla,

Ik heb het gecheckt en maak een keuze uit de lijst, waarbij het juiste veld verschijnt. Dit neem ik over in het script.
Er gaat dus iets anders fout, maar wat??
 
Moeilijk te zeggen zonder te zien wat er gebeurt. Kan je een light versie van je app doorsturen (zonder de werkelijke gegevens, alleen een paar dummy gegevens, we moeten immers GDPR compatibel blijven)?
 
Hallo Noëlle

Is voor mij heel lastig om de db te strippen. Ik ben n.a.v. jouw antwoord wel weer aan het proberen geweest en kwam er achter dat ik de gegevens uit een tijdelijke tabel moet halen en niet uit een query.
Bedankt voor je hulp.
 
en kwam er achter dat ik de gegevens uit een tijdelijke tabel moet halen en niet uit een query.
Ik vind je berekeningsmethode heel onhandig (zou liever een ander woord gebruiken trouwens ;)) maar je antwoord verbaast mij hogelijk, want het mag helemaal niet uitmaken of je via een tabel of een query werkt. Ik denk dat je db niet helemaal jofel in elkaar zit, als ik je vraag en je code zo lees. Wellicht moet je er eens iemand naar laten kijken.
 
Ik heb veel dingen geprobeerd met deze database. Wie kan en wil er naar kijken zonder dat ik alles leeg (vertrouwelijke gegevens) moet halen. Misschien eerst opnieuw beginnen met de kennis die ik nu heb? De db slaat ook steeds vast bij de 1e query die ik uitvoer, daarna gaat het goed
 
Dag Ton,

het is geen goed idee om een database met vertrouwelijke gegevens op een forum beschikbaar te zetten. Daarom heb ik je een privé bericht achtergelaten.

Vriendelijke groeten
Noëlla
 
Je mag de db altijd naar mij opsturen, dan kan ik er naar kijken.
 
Hallo Octafish

Hoe zend ik deze naar jou? Ik heb hem nu, voor zover mogelijk gestript, verzonden naar Noëlla persoonlijk.
Het is een lastig iets dat Access, maar wel mooi :)
 
Wat is de juiste procedure om het probleem te controleren? Als ik het formulier "FrmWerkorderVerzamel" gelijk open, kan ik geen maten invoeren. Bovendien weet ik niet wat ik aan het doen ben :).
 
Als je naar het menu werkorder gaat dan kun je een Werkorder wijzigen, het nummer is W19-5001WP. Vervolgens stap 2 en 3.
In stap 1 wijzig je de werkorder, o.a. de maatgegevens. Stap 2 wijzigt de artikelen en Stap 3 haalt alle wijzigingen weer bij elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan