Stuurprogramma grafische kaart uitgezet

Status
Niet open voor verdere reacties.

NanderTGA

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2018
Berichten
36
Het is allemaal begonnen toen ik met behulp van een tutorial de computer wijsmaakte dat er een 2de scherm aangesloten was, maar dat was niet zo.
Toen startte ik teamviewer om op mijn gsm het fake scherm te weergeven.
Toen ik het niet meer nodig had en de verbinding verbrak was het fake scherm er nog en dat was een beetje onhandig.
Toen vond ik maar niet hoe ik dat fake scherm weg moest doen en klikte op geavanceerde instellingen weergeven.
Wat ik niet in de gaten had was dat bovenaan het venster dat verscheen er in de naam amd stond, en dat is de fabricant van de grafische kaart.
Ik zocht maar verder in dat venster en zag toen de knop uitschakelen, en daar klikte ik op.
Toen werd het scherm een paar seconden zwart en toen zag ik nog maar 1 scherm in de lijst, maar de resolutie klopte niet.
Hij moest veel hoger en ik kon hem niet hoger zetten.
En toen kreeg ik de melding dat het stuurprogramma van de grafische kaart niet geïnstalleerd was of niet goed werkte, en toen werd me het duidelijk dat ik op een knop had gedrukt waar je niet op hoort te drukken.
Ook merkte ik dat windows aero opeens werd uitgezet.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
 
Probeer het volgende eens:
1. Druk op de Windows logo toets en vervolgens de X toets en kies voor Apparaatbeheer.
2. Druk op de categorie Beeldschermadapters en vervolgens het tabblad Stuurprogramma.
3. Kies vervolgens voor Inschakelen.

Indien het bovenstaande niet werkt, kan je ook proberen om systeemherstel uit te voeren, mits er een systeemherstelpunt is gemaakt voordat het bovenstaande probleem optrad.
1. Druk op de Windows logo toets en de X toets en kies voor Configuratiescherm.
2. Navigeer vervolgens naar Systeem en beveiliging\Onderhoudscentrum en indien nodig scrol naar onder en kies voor Herstel.
3. Druk op Systeemherstel starten.
4. Kies een herstelpunt voordat het probleem optrad. Volg de instructies op het scherm.
 
Bedankt voor de hulp, nu kan ik mijn pc weer fatsoenlijk gebruiken.
Maar dat 2de (fake) beeldscherm is er nog altijd, en dit is zoals ik al eerder zei best wel irritant.
Is er iemand die weet hoe ik dit wegdoe?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan