Recover virtual disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvr

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Berichten
216
Beste,

Ik heb een stomiteit begaan, ik heb preongeluk een virtual disk van een verkeerde virtuele machine verwijderd. Deze is verwijderd in WinSCP en helaas heb ik nog geen backups (nieuw systeem). Op deze VM had ik software (custom made) staan die werkte onder een Windows XP maar helaas krijg ik het niet weer in orde met het terug instaleren van een heel nieuwe VM. Daarom is de vraag of het mogelijk is om de virtual disk terug te halen met een of andere tool. De HDD had nog ongeveer 1.7TB overschot dus ik vermoed niet dat hij deze bestanden overschreven heeft (laat ons hopen). Met 80% zekerheid kan ik zeggen dat het een raw partitie was de ander 20% gok ik op een qcow2 partitie. De schijven staan in RAID10 als dit van belang is en het host systeem is een Ubuntu18.04 server.

Hopelijk komt er een oplossing uit de bus ;)

Mvg,
Bram
 
Ja dit heb ik al eens bekeken en helaas is de functie standaard gedisabled, hier kom je natuurlijk pas achter wanneer het te laat is...
 
Idd .. zag het ook in een v/d eerste hits.
Kun je er geen recovry software op loslaten zoals Testdisk (free) of GetDataBack for NTFS (test versie om te kijken of het werkt).
Maar dan mag je nu niks er mee doen... om de kans op succes te vergroten.
Meest kans als je de disk in een ander systeem mag/kunt hangen als extra disk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan