wordpad openen waar ik gebleven was, kan dat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ben43

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
141
hoi,

niet levensbedreigend maar toch nieuwsgierig:p

hou al jaren een soort van een dagverslag bij op wordpad.
als ik dit document open , opent die standaard bovenaan (eerste regel).
dan moet ik dus telkens heeelemaaaal naar beneden scrollen zodra ik weer nieuwe verslagen wil bij typen.

mijn concrete vraag is; kan ik het betreffende wordpad document standaard/automatisch openen daar waar ik het laatst gebleven ben met een 1 of ander truukje ? (zonder extra klikken natuurlijk anders heeft het geen zin).

bvd, ben.
 
Druk op de toetscombinatie CRTL-END.
 
mijn concrete vraag is; kan ik het betreffende wordpad document standaard/automatisch openen daar waar ik het laatst gebleven ben met een 1 of ander truukje ?
<Crtrl>+<End> brengt je niet naar de plek waar je gebleven was, maar altijd naar het eind van het document.

Dat kan uiteraard best de plek zijn waar je was gestopt, maar als je midden in het document iets hebt aangepast, en daarna hebt afgesloten, dan wil je daar wellicht verder met tekstverwerken. In Word heb je daar een toets voor: <Shift>+<F5>. Wellicht dat die ook werkt in Wordpad. Uiteraard brengt die toetscombinatie je óók naar het eind van het document, als dat je laatste positie was :).
Extra opm.: In Word kun je met deze toetscombinatie door de laatste 3 posities switchen. Wel zo handig.
 
mmm, ctr-end doet bij mij niets en shift f5 geeft een vreemd commando.

update 2 minuten later, ctr-end doet het dus wel, blijkt dat ik 2 toetsen heb met end erop, de end op mijn numerieke gedeelte doet het wel mits ik natuurlijk de num-lock uit zet. de andere end, op 1 van de de pijltjes-toetsen doet het dus niet (misschien ergens in te stellen ?).
 
Laatst bewerkt:
Zet net voor het afsluiten een uniek woord /getal op die plek en sla het document op.
Als je herstart is met Ctrl+F het zo weer terug te vinden... je verwijdert het en gaat weer verder...
Net lang herhalen tot het doc klaar is.
Simpel maar effectief.
 
update 2 minuten later, ctr-end doet het dus wel

Wat Octafish al zei, je bent dan onderaan je document en dat hoeft niet persé de plek te zijn waar je was gebleven.
 
De methode van route99 gebruik ik inderdaad ook voor tekstverwerkers die geen toetscombinaties hebben. Ik gebruik dan meestal ### om de positie te markeren. Makkelijk te onthouden, en doorgaans geen tekst die je gebruikt.
 
ok, iedereen bedankt voor de input, weer wat bijgeleerd:)

mvg, ben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan