• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel, combinaties tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbent

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2019
Berichten
13
In januari 2011 werd volgende vraag gesteld:

Origineel gepost door myx2 Bekijk Bericht
Ik heb 9 cijfers in mijn kolom staan.. En ik wil deze combineren telkens met 4 cijfers..
Er zijn 126 mogelijkheden. Kan ik deze mogelijkheden ook te zien krijgen???


Blijkbaar heeft "zapatr" daarvoor een goede oplossing kunnen bedenken. Ik heb een gelijkaardige vraag:

Ik heb 10 cijfers (getallen van max 2 cijfers) die ik per 5 wil combineren (252 combinaties). Hoe kan ik die door Excel laten tonen?
 
Je bent zowel het linkje als jouw bestand vergeten te plaatsen. Een vraag in hoofdletters plaatsen heet in forumtermen schreeuwen. Als je een antwoord wil dan zou ik het eea maar even aanpassen in jouw OP.
 
VenA,

In bijlage het bestandje in kwestie.
Ik ben helemaal niet vertrouwd met fora; vandaar mijn vraag: wat bedoel je met "linkje"?
 

Bijlagen

  • combin.xlsx
    13,4 KB · Weergaven: 43
Met Ophalen en Transformeren...
 

Bijlagen

  • combin (1).xlsx
    93 KB · Weergaven: 47
Bedankt jkpieterse,

Wat je mij bezorgd hebt gaat in de goede richting. De 10 getallen kunnen echter van waarde veranderen (max 2 cijfers) omdat zij over genomen worden vanuit een andere werkmap waar zij het resultaat zijn van berekeningen. Zaak is dus dat die gewijzigde waarden automatisch in de combinaties verschijnen. Kan jij dat in die zin aanpassen?
 

Bijlagen

  • combin.xlsx
    15 KB · Weergaven: 42
sorry, klein foutje in voorbeeld EXCEL
 

Bijlagen

  • combin.xlsx
    15 KB · Weergaven: 51
Als er nieuwe cijfers staan druk je op de tab gegevens op alles vernieuwen
 
jkpieterse,

wanneer ik op "alles vernieuwen" druk krijg ik de boodschap: "installatie van de gegevensbron is mislukt
controleer de databaseserver of neem contact op met de databasebeheerder. Controleer of de externe database beschikbaar is en probeer de bewerking opnieuw uit te voeren. Als dit bericht........"

druk ik dan op "OK" dan volgt de boodschap: "het volgende gegevensbereik kan niet worden vernieuwd: ExternalData_1. Wilt u toch doorgaan......"
 
Bedankt jkpieterse dat je mij zo vlug hebt kunnen helpen. De query die je mij bezorgde werkt perfect en doet volledig wat hij moet doen.
 
Met VBA:

Code:
Sub M_snb()
  n = 10   '  aantal elementen
  y = 5    '  aantal elementen in een combinatie
  
  For j = 0 To n - 5
    For jj = j + 1 To 9
      For jjj = jj + 1 To 9
        For jjjj = jjj + 1 To 9
          For jjjjj = jjjj + 1 To 9
            c00 = c00 & vbLf & "'" & j & jj & jjj & jjjj & jjjjj
          Next
        Next
      Next
    Next
  Next
  
  st = Split(Mid(c00, 2), vbLf)
  Cells(1).Resize(UBound(st) + 1) = Application.Transpose(st)
End Sub

of

Code:
Sub M_snb()
  ReDim st(251, 0)
    
  For j = 1234 To 56789
    c00 = Format(j, "00000")
    For jj = 1 To 4
      If Mid(c00, jj, 1) >= Mid(c00, jj + 1, 1) Then Exit For
    Next
    If jj = 5 Then
      st(y, 0) = "'" & c00
      y = y + 1
    End If
  Next
    
  Cells(1).Resize(252) = st
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan