Speakers alsmaar kapot - bass

Status
Niet open voor verdere reacties.

frin

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Berichten
259
Dag,

Als tiener had ik een discobar met wel 1000 33" maxi singles.
Ik heb daar jaren fun mee gehad tot aan mijn legerdienst en daarna werken, ......

Nu ben ik +50 en heb op internet (youtube) al mijn hoy van weleer ontdekt.
Ik deel nu samen met oud vrienden een digitale discobar. Lukt prima maar ....

Mijn computerspeakers (+ 200 Watt) zijn op een paar jaar tijd al 3 keer gesneuveld, bass en of subwoofer kapotgespeeld.
Kost telkens zo'n 200 ER.

Is er geen ander mogelijkheid om de youtube clips van de jaren 70-80 met een hoog vermogen en dynamiek af te spelen.

Eventueel met tussenkomst van een versterker.
 
Precies, daar zat ik ook aan te denken....
Geluid via ARC of optisch ( als de tv dat heeft ) terug naar een dikke AVR met een stel goede speakers eraan ( Teufel, Klipsch, Canton bijv.) en knallen met die handel...
Ik heb zo'n zelfde opstelling met een Onkyo receiver, JBL surround speakers en een Klipsch subwoofer..de ramen staan te schudden als het volume open gaat en de speakers zijn inmiddels de 8 jaar gepasseerd :thumb:
 
Ik heb al eens mijn pc aangesloten op mijn hifi versterker Sony TA-F30 (Power output 2 x 100W (Din 4 ohms) 2 x 70W (Din 8 ohms)) en mijn Tannoy speakers.
Resultaat was een zeer flauwe klank, geen volume, ....
 
Zou er dan eens een losse subwoofer bij zetten, dat maakt echt het verschil.
Een pc 2.1 of 5.1 surroundset heeft in de meeste gevallen ook een behoorlijk opgepompte bas weergave , hoge- en middentonen zijn meestal geen punt.
 
Heb ik misschien een voorversterker nodig om digitaal naar analoog om te zetten ?
 
Normaliter heeft een Audio-videoreceiver waar een digitale ingang op zit zo'n ding ingebouwd......
Wat gebruik je dan om dat digitale geluid op in te sturen want dat lees ik nergens...je hebt het alleen over een "digitale discobar".
Wat moeten wij ons daarbij voorstellen...?
 
Op mijn Sony versterker heb ik enkel de mogelijkheid om aan te sluiten via aux met een Jack - Tulp kabel.
Gewoon een test geweest.
 
Dag,
Helpmij heeft gevraagd of de topic is opgelost.
Wel voor een stuk.
Ik weet nu dat de PC speakers niet bedoeld zijn voor langdurige bassen (dus muziek). Ze zijn geschikt voor games & film.

Nu mijn Sony versterker is er ook aan. Zonder dat de power opstand begon de versterker ter hoogte van de power knop hevig te roken.

Ik zoek nu een ander systeem voor mijn muziek van de PC.

Speakers heb ik, de Tannoy Mercury MX3 (120 W bij 8 Ohm, 89 db gevoeligheid).
Nu nog een versterker of een receiver, met ingebouwde DAC.

Maar wat is het beste ?

1. Onkyo TX-8250 Network Stereo Receiver
SPECIFICATIONS
Amplifier Section Power Output 135 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1%, 1 Channel Driven, IEC) 140 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 10%, 1 Channel Driven, JEITA) Dynamic Power 180 W (3 Ω, Front) 160 W (4 Ω, Front) 100 W (8 Ω, Front) THD+N (Total Harmonic Distortion + Noise) 0.08% (20 Hz–20 kHz, Half Power) Input Sensitivity and Impedance 200 mV/50 kΩ (Line) 2.5 mV/50 kΩ (Phono MM) Rated RCA Output Level and Impedance 150 mV/470 Ω (Pre-Out) 470 mV/680 Ω (Subwoofer Pre-Out) Phono Overload 70 mV (MM, 1 kHz, 0.5%) Frequency Response 10 Hz–100 kHz/+1 dB, -3 dB (Direct Mode) Tone Control ±10 dB, 100 Hz (Bass) ±10 dB, 10 kHz (Treble) Signal-to-Noise Ratio 106 dB (IHF-A, Line In, Speaker Out) 80 dB (IHF-A, Phono In, Speaker Out) Speaker Impedance 4 Ω–16 Ω (A or B) 8 Ω–16 Ω (A + B)

2. Onkyo TX-NR696 7.2-Channel Network A/V Receiver
SPECIFICATIONS
Amplifier Section Power output (All channels) 175 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 10% THD, 1-ch driven) 165 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1% THD, 1-ch driven, IEC) Dynamic power 240 W (3 Ω, Front) 210 W (4 Ω, Front) 120 W (8 Ω, Front) THD+N (Total Harmonic Distortion + Noise) 0.08% (20 Hz–20 kHz, half power) Input sensitivity and impedance 200 mV rms/47 kΩ (Line) 3.5 mV rms/47 kΩ (Phono MM) Rated RCA output level and impedance 1 V rms/470 Ω (Subwoofer pre-out) 200 mV rms/2.3 kΩ (Zone B/Zone 2 line-out) Frequency response 10 Hz–100 kHz/+1 dB, -3 dB (Direct Mode) Tone control ±10 dB, 20 Hz (Bass) ±10 dB, 20 kHz (Treble) Signal-to-noise ratio 106 dB (Line, IHF-A) 80 dB (Phono, IHF-A) Speaker impedance 4 Ω–16 Ω

De versterker dient gepast te zijn, te laag vermogen = clipping, te hoog vermogen is vervorming

Niet makkelijk
 
De versterker dient gepast te zijn, te laag vermogen = clipping, te hoog vermogen is vervorming
Beide onzin.....en met een klasse AB versterker kan dat überhaupt niet.
En als je een analoge uitgang van de PC gebruikt waar is die dac dan voor nodig?
En een 7 kanaal versterker?

Wat is het budget? zie alleen maar laag budget versterkers die je hebt gebruikt.
 
Over het algemeen gaan luidsprekers kapot door vervorming, niet door het vermogen wat ze te verwerken krijgen...
 
Beide onzin.....en met een klasse AB versterker kan dat überhaupt niet.
En als je een analoge uitgang van de PC gebruikt waar is die dac dan voor nodig?
En een 7 kanaal versterker?

Wat is het budget? zie alleen maar laag budget versterkers die je hebt gebruikt.

Budget zo'n 500 €.
7 kanaal daar er weinig 2.1 budgetvriendelijk te vinden is
 
https://tweakers.net/categorie/656/...ycktSiYiWraiWgGIgqS8xRsopWAuo3UdIBUaZKsbW1tQA
Die zijn te koop voor dat budget.
Waarom 2.1?, heb je dan een passieve subwoofer?

Ter vergelijking, er zijn zoveel soorten versterkers met enorme prijsverschillen.
https://www.iear.nl/audio-en-hifi/versterker/stereo-versterker

Zelf een Nad preamp met een oude Yamaha m70 eindbak, nooit wat mee gehad uitgezonderd de meter leds en wel eens voluit gezet, 200 Watt per kanaal, de buren op een heel andere plaats terug gevonden.:eek:
 
Digitaal PC audio, ben een leek, vandaar advies forum.
Ik wil de PC op de beste manier op een versterker of AV Receiver kunnen aansluiten. Er moet ook een uitgang zijn voor een actieve subwoofer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan