• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst met meerdere keuzemogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Plaats het bestand en verduidelijk de vraag. In het geplaatste linkje staan 22 reacties en diverse bestanden en om die nu eerst door te ploegen lijkt mij niet handig dat heb jij inmiddels al gedaan.
 
Hi, ik zit nu op mijn mobiel, maar het bestand zit in het bericht van r3000 op
22 juli 2013 16:44. Ik zal het bestand morgen plaatsen.
 
Dat bestand hoef je niet plaatsen. En hebben we ook niet zoveel aan anders had je het zelf wel kunnen oplossen. De meeste code is maatwerk en hebben we dus jouw bestand nodig.
 
Hieronder vind je mijn bestand. De 'dropdown lijst' vind je op blad Validatiegegevens in kolom B.


BVD
 

Bijlagen

  • Bestand.xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 51
En wat moet er nu gebeuren? Een paar letters in een kolom zetten maakt er nog niet echt een voorbeeld en een vraag van.
 
Ik veronderstel dat je zoiets wil bereiken.

Een code of formule gebruiken die je zelf niet begrijpt is altijd gevaarlijk. Probeer met zoeken en proberen uit wat er gebeurd zodat je hem zelf kan aanpassen.
 

Bijlagen

  • Bestand (1).xlsm
    17,5 KB · Weergaven: 70
Bedankt! Een vraag, hoe bepaal ik het bereik van de dropdown lijst? Dat is mij onduidelijk
 
Ik begrijp het niet.

de lijst word hierboven bij formules gemaakt kies namen definiëren of formules beheren

'cat' begrijp ik, maar 'categorie' niet? Hoe bepaal je dat en hoe zie ik dat terug in de VBA?
 
Je haalt wat dingen door elkaar:
- In cat staat een statisch bereik;
- In categorie staat een dynamisch bereik;
- In de tab 'Gegevens' staan in een aantal cellen een validatielijst die gekoppeld zijn aan de naam 'categorie' zodat je geen onnodige lege rijen in de keuzelijst hebt staan;
- De VBA doet hier verder niets mee maar kijkt alleen wat er al in de geselecteerde cel staat en wat je kiest uit de validatie lijst. Als een letter al bestaat in de cel dan wordt deze weggehaald en anders toegevoegd.

De hele code kan ook ook een stuk eenvoudiger al vraag ik mij af wat je met verschillende samengevoegde keuzes in 1 kolom moet. A,B is hetzelfde als B,A en dat gaat nooit een makkelijk vergelijk opleveren.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Columns(6).SpecialCells(-4174)) Is Nothing Then
    Application.EnableEvents = False
    n = Target.Value
    If n <> "" Then
      Application.Undo
      o = Target.Value
      If InStr(o, n) Then Target.Value = Replace(Replace(o, n, ""), ", ", "") Else Target.Value = IIf(Target.Value = "", n, o & ", " & n)
    End If
    Application.EnableEvents = True
  End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan