font color en waardecel automatische e-mail zenden en color aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Davide70

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2019
Berichten
5
Ik ben bezig met een Excel bestand. In een worksheet wil ik graag een automatische mail laten verzenden met een celwaarde.

Dit zou ik alleen graag willen op basis of een celwaarde niet een bepaalde font.color heeft en een andere cel een bepaalde waarde heeft. Als VBA dan de mail heeft verzonden de font.color aanpassen zodat die dezelfde waarde in die rij niet nogmaals kan mailen.

Is dit te doen of kan ik dit beter anders oplossen.
 
Dat kan je beter anders oplossen. Maar zonder bestand is er verder weinig van te zeggen.
 
Het gaat om de sheet "Input admin" waar kolom K op waarde 0 komt en kolom E de waarde in een email komt en hem vervolgens de font kleur naar wit aan te passen. Als de font.color is aangepast, dat hij deze waarde niet nog een keer doormailt.

Het bestand is nog lang niet af, maar dit stuk kom ik niet verder mee.

vba voor email staat nog in Operations, maar moet naar input admin sheet
 
Laatst bewerkt:
Met een bestand bedoel ik natuurlijk een voorbeeldbestand wat de kern van het probleem weergeeft. Jouw bestand staat volgens mij vol met persoonsgegevens en mag je niet eens plaatsen. Al eens iets gelezen over AVG/GDPR? Dus haal maar snel weer weg en plaats er iets bruikbaars voor terug.
 
Bedankt voor je advies. Hier een bestand met neutrale gegevens
 

Bijlagen

  • Testplanning.xlsm
    770,3 KB · Weergaven: 20
Bedankt werkt nog niet. maar dat is wel iets waar ik verder op kan bouwen. Bedankt.
 
Werkt hier prima in je voorbeeld document.
 
Top hij werkt hier prima als ik de waarde hard invul. In het bestand staat de waarde als een verwijzing vanuit de sheet Operations. Als ik hem vanaf daar wijzig doet hij het niet.
 
Ik zie nu inderdaad pas dat die cel gewijzigd wordt door een functie met waardes van een ander blad.
Dan wordt het change event niet geactiveerd.
 
Het bestand staat nog steeds vol private gegevens. Als je voor zo'n grote transporteur werkt dan ga je toch niet met dit soort knutselwerk aan de gang? Het is 1 groot breiwerk met inconsistente formules en alles is bedacht vanuit de opmaak zonder dat er enige structuur inzit.
Maar goed
Als een change_Event niet werkt dan kan je het BeforeDoubleClick Event gebruiken. Ziet er ongeveer zo uit.
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
 Cancel = -1
 If Target.DisplayFormat.Interior.ColorIndex = 14 And Cells(Target.Row, 21) = "" Then
  MsgBox "start mailprocedure er zijn er miljoenen van te vinden"
  Cells(Target.Row, 21) = "Verzonden op: " & CDate(Now)
 End If
End Sub

Voor het vullen va de combobox volstaat dit
Code:
Private Sub Workbook_Open()
  Blad3.ComboBox1.List = Application.GetCustomListContents(2)
End Sub

Om de headers aan te passen is dit wel voldoende
Code:
Sub ComboBox1_Change()
  ar = Split("ochtend middag")
  With ComboBox1
    If .ListIndex > -1 Then
      Range("C6").Resize(, 13) = Array(.Column(0) & ar(0), , , .Column(0) & ar(1), , "opmerking", , "Naam:", , .Column(0) & ar(0), , "Planning:", .Column(0) & ar(1))
    End If
  End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan