Welke aansluitingen gebruikt Ziggo voor TV/internet ivm aanleg bekabeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Berichten
894
Is voor een nieuwbouw huis.
Heb zelf nooit Ziggo gehad en daarom er niet mee bekend.
Er is een aansluitpunt in de meterkast van Ziggo.
Welk type kabel moet er naar de woonkamer om via de media box TV te kunnen kijken ?
Vermoed Coax.

Meer onbekend is welke bekabeling er nodig is voor :

a) internet op diverse slaapkamers/werkkamer - is dit ethernet of ook coax ?
b) tv op 1 of meerdere kamers anders dan de begane grond - hier wel coax ?

Dan zou bij een gewenste aansluiting van een TV en een PC in 1 en hetzelfde vertrek zowel coax als ethernet nodig zijn ?

Hopelijk kunnen de Helpmij forumers mij (en in feite mn dochter) hierin op weg helpen.
 
als je de next mediabox krijgt van ziggo dan heb je coax nodig anders kun je geen replay tv bekijken. (dus naar elke aansluiting waar je een next box wilt plaatsen)
Voor internet heb je UTP nodig, je moet het nog leggen dan zou ik voor cat6 kabel met aansluiting gaan.
 
Om een simpele vraag toch moeilijk te maken. Er zijn meerdere mogelijkheden om dit aan te sluiten.

Zoals puppie zegt. Op elke plek waar je een tuner van Ziggo wilt plaatsen heb je coax nodig. Maar.

Ik zou het in nieuwbouw als volgt oplossen:
-Vanuit de meterkast (AOP van Ziggo) een coax naar de woonkamer (of meerdere voor als je de indeling ooit nog veranderd). Kastje van Ziggo in de woonkamer aansluiten.
-Minimaal 1 cat6. UTP kabel naar elke kamer (en gang) trekken. Veel gaat tegenwoordig al via Wifi maar nog niet alles.
-Om TV te kijken op de kamers boven zou ik niet met tuners gaan werken. De Ziggo Go app op je mobiel en via Chromecast naar je TV streamen werkt eigenlijk fijner en scheelt een boel aansluitingen en kastjes op de kamers boven.
-Wifi op het Ziggo modem uitschakelen en hier ook gelijk iets degelijks voor in de plaats. Afhankelijk van de woning kan het zijn dat je meerdere access points nodig gaat hebben. Vandaar het advies om meteen ook CAT 6 naar de gangen te trekken. Neem hiervoor bijv. Unifi AP HD
 
UTP kan toch ook via het stopcontact (elektriciteit) voor pc's en smart tv's? Of werkt dat niet goed? En als je nou glasvezel in de meterkast hebt, werk je dan nog met COAX?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan