Chromecast audio werkt ineens niet meer W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

luvene

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2015
Berichten
89
Hoi hoi,

Aantal maanden geleden een chromecast audio apparaat aangeschaft om radio te streamen op mijn oude stereo installatie. Werkte perfect. Alleen bij het streamen tegelijk met video liep het niet helemaal synchroon maar dat boeide me niet zo. Gebruikte het vooral voor het streamen puur audio met Internet Radio. Nu werkt het ineens niet meer. Ik word zo moe van dat Windows, wat is hier nu weer aan de hand?

Wie weet raad?

Groeten,
Johan
 
Wat gebruik je onder Windows om dat signaal naar de Chromecast te streamen dan..?
 
Wat gebruik je onder Windows om dat signaal naar de Chromecast te streamen dan..?

Begrijp niet zo goed wat je bedoelt..............Mogelijk bedoel je dat ik een bepaalde browser gebruik? Ik gebruik dus de Chrome Browser om vanaf daar muziek te streamen via de URL van Internet radio. Werkte perfect maar sinds kort niet meer. Als ik wil casten ziet Chrome wel mijn locatie (hobbykamer) maar als ik er op klik dan geeft ie nu sinds kort een melding van "Casten is mislukt, probeer het opnieuw". Al heel veel geprobeerd, ook een reset van de chromecast.
 
Heb je al in je router gekeken of de Chromecast daar zichtbaar is als verbonden netwerk-apparaat..?
Want als de Chromecast geen verbinding heeft met je WiFi of het signaal is niet sterk genoeg dan wil het niet...
Mijn vermoeden is dat je probleem daar zit.
Je zou ook je router eens opnieuw kunnen opstarten, ook dat kan helpen.
 
Chromecast is gewoon te zien in het modem. Daar ligt het niet aan. Wel ergens gelezen dat Google Chromecast niet meer ondersteunt met verbinding maken via Windows. Snap er verder geen hout van. Ik kan wel verbinding maken met mijn Android telefoon maar baal hiervan. Volgens mij moet het gewoon kunnen maar ik word gek van zowel Google, Samsung en Microsoft.
 
Je kunt de Chromecast niet meer instellen via je computer, daar heb je de phone app voor nodig. Casten kan nog wel gewoon vanuit Chrome op je computer.
Als het op je phone wel werkt, maar niet op de PC: zit je PC wel op hetzelfde WIFI netwerk als de Chrome?

https://support.google.com/chromecast/answer/7331010
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de Chromecast niet meer instellen via je computer, daar heb je de phone app voor nodig. Casten kan nog wel gewoon vanuit Chrome op je computer.
Als het op je phone wel werkt, maar niet op de PC: zit je PC wel op hetzelfde WIFI netwerk als de Chrome?

https://support.google.com/chromecast/answer/7331010
Hoi vandahl, fijn dat je me wilt helpen. OK, het is me duidelijk dat wat instellen betreft je dat niet meer via je Windows10 desktop machine kan doen en dat ik dit dus via mijn smartphone moet doen. Is me ook gelukt maar.....................Jij zegt dat casten nog wel moet kunnen vanuit Chrome op je computer. Dacht ik ook maar krijg het niet voor elkaar, zeer frustrerend...

Nog ff wat meer info : in het recente verleden, toen het nog gewoon wel kon, kon ik gewoon audio casten met LAN op mijn desktop, dus bedraad! Mogelijk omdat ik ook een WiFi adapter in mijn desktop heb die toen weliswaar niet aanstond maar dat ie toch daardoor kon streamen? Anyway, begreep er geen zak van maar het werkte dus..............

Nu dus niet meer, ik dacht nu OK, het zal NU WEL moeten gebeuren met WiFI, dus heb ik LAN uitgezet op mijn desktop en gaan verbinden met WIFI met hetzelfde netwerk welke ik gebruik op mijn mobiele apparaten. Maar ook dan krijg ik de melding dat casten is mislukt................ Word er zooooooo moe van....................Mogelijk heb jij nog ideeën (alsjeblieft, dank je wel)..................

Hoi hoi, net mijn chromecast gereset, nu zie ik in hem niet meer wanneer ik wil casten, zie alleen mijn normale chromecast van de huiskamer maar niet meer de chromecast audio van de hobbykamer.... Wat nu te doen?

Godsamme, wat een gekloot!!! Na het resetten heb ik de Chromecast audio weer opnieuw moeten instellen via mijn telefoon, ging allemaal prima, kreeg geluidjes over mijn boxen, weliswaar via mijn telefoon maar toch.... Vol goede moed daarna geprobeerd weer te casten op mijn desktop! Ik zag nu wel weer de hobbykamer terug. Vol goede moed op casten geklikt maar weer "verbinding maken is mislukt". pfffff.............................
 
Laatst bewerkt:
Tja, ik kan niet in jouw systeem kijken, Je Chrome is helemaal geupdate? Ik lees nu pas dat je 2 verschillende Chromecasts hebt, die zitten elkaar misschien in de weg kwa naam of Wifi kanaal.
Die hobbykamer.. is die ver weg? Je zou eens met een WIFI analyzer app op je telefoon kunnen kijken hoe de kanaal verdeling en signaalsterkte is. WIFI apparaten gebruiken n.l. allemaal een eigen kanaal, en het ene apparaat kan teveel in de buurt van een ander zitten, zelfs een apparaat van evt. buren kan storen.

Hier een gratis WIFI analyzer app voor Android en een youtube filmpje over de werking. Zo kom je er achter hoe de situatie bij jou in en om het huis is, en of je genoeg signaalsterkte hebt in de hobbykamer.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=en
 
Hoi, dank voor je reactie. Uiteraard is Chrome helemaal geupdate, geloof me nu, ik hou overal rekening mee en alle standaard oplossingen heb ik al een keer of tig geprobeerd. Frustraties lopen op. En dat ik twee chromecasts heb, dat is al enige tijd zo en voorheen nergens last van. De 1 in de woonkamer is een normale chromecast en die in de hobbykamer een audio chromecast. Voorheen kon ik zelfs streamen vanaf mijn Windows10 desktop PC ZONDER op het WiFi netwerk aangesloten te zijn, dus gewoon met LAN!! En allemaal een eigen kanaal lijkt me toch ook heel sterk, kan dat echt niet geloven. Alles werkte vlekkeloos en nu ineens niet meer. Zal wel weer komen door dat afschuwelijke Windows met hun laatste update naar 1903. Iedere keer is er wat, zo proberen die eikels ook om het je maar zo moeilijk mogelijk te maken om bestanden lokaal op te slaan via een eigen thuisnetwerkje.... Nee, alles moet maar in the cloud :evil:Word er echt doodziek van.
En je vraag of die hobbykamer ver weg is................Nee, ik stream in de hobbykamer zelf, de chromecast audio zit in mijn stereo receiver en mijn PC staat op 2 meter afstand. Nogmaals, alles word gezien, in Chrome, in de router, etc. etc.

Vraag me echt af of je überhaupt nog wel kunt streamen vanaf een Windows PC en dat de restricties niet alleen gebonden zijn aan instellingen maken vanaf je Windows PC :evil:
 
Krijg het niet voor elkaar. Handmatig via de link van Lange Pier versie 71 gedownload, daar zou het nog mee moeten kunnen. Echter, eerst heb ik versie 76 gedeïnstalleerd, Windows afgesloten en opnieuw opgestart en toen via de installer van versie 71 geprobeerd Chrome opnieuw te installeren maar ik krijg gewoon weer versie 76 terug. :evil:
 
YES!!!! Eindelijk gelukt. Ik heb versie 71 van Chrome van deze site kunnen downloaden https://www.neowin.net/news/google-chrome-71-offline-installer-direct-download-links
Dat is een versie zonder een controle op een nieuwere versie van Chrome. De versie die ik nu heb blijft ook zo.

Nu kan ik wel weer streamen vanaf deze website https://www.nederland.fm/

Lange Pier, je hebt me in ieder geval op de goede weg gebracht. Ben blij dat het nu eindelijk weer werkt :D:thumb:
Nog iets, ik stream dus via mijn LAN, ben dus niet met mijn desktop via WiFi aangesloten. Iets wat ik niet begrijp maar het zal wel.
Mischien dat iemand (Lange Pier ?) daar nog iets over kan zeggen? Zou ik wel waarderen.

Greetz,
Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan